S pogorišča, ki je ostalo za od bank in države pozabljenim Primorjem, se pobira Freyssinet Adria, nekdanja odvisna družba ajdovskega gradbinca. Potem ko je novogoriško okrožno sodišče spomladi potrdilo odločbo, s katero je dovolilo odkup in prenos 50 odstotkov delnic Freyssineta Adrie, ki jih je imelo v lasti Primorje, je slovensko podjetje pred kratkim pristalo v stoodstotni lasti francoskega gradbenega velikana Soletanche Freyssinet.

Prihodnost ajdovskega podjetja Freyssinet Adria, ki zaposluje sedem slovenskih gradbenih inženirjev, kaljenih v največjih gradbenih podvigih Primorja, kot sta Črni Kal ali most Millenium v Črni gori, ni več tako črna. Strm padec prihodkov, ki so še leta 2010 znašali 2,6 milijona evrov, na komaj 123.000 evrov lani se bo končal že letos. »Padec je posledica kolapsa gradbeništva in lastništva Primorja, saj so mnogi menili, da smo doživeli podobno usodo in pristali v stečaju,« vidi razloge za težke čase med krizo direktor Freyssineta Adrie Mojmir Pregelj. A trend se je obrnil. Ajdovsko podjetje je letos sodelovalo pri projektu gradnje škofjeloške obvoznice, s tehnološkimi rešitvami je pomagalo pri obnovi železniške proge med Pragerskim in Hodošem ter železniških podvozov v Ilirski Bistrici in na Ptuju, trenutno pa pomaga pri obnovi čistilne naprave Kranj. Prihodki bodo tako do konca leta zrasli skoraj za šestkrat, na okoli 700.000 evrov. Prihodnje leto pa že na 1,1 milijona evrov, k čemur bodo prispevale tudi sinergije z novim lastnikom.

Visoko specializirana gradbena skupina Soletanche Freyssinet je del največjega francoskega gradbenega konglomerata Vinci, ki zaposluje več kot 200.000 ljudi in je lani ustvaril prek 40 milijard dolarjev prihodkov ter skoraj dve milijardi evrov čistega dobička. Soletanche Freyssinet, ki ima več kot 80 hčerinskih družb, je sočasno ustvarila okoli 2,5 milijarde evrov prihodkov. Izvaja tehnično zapletena gradbena dela tako na jedrskih reaktorjih kot na velikih sistemih za dobavo električne energije in vode, industrijskih objektih, letališčih, stadionih, železnicah, cestah in mostovih. Za zadnje tri so specializirani tudi v Freyssinet Adria, ki bo po besedah Preglja prevzel vlogo zastopnika svojega lastnika na območju Slovenije, Hrvaške ter Bosne in Hercegovine (BiH), kjer vidi največ priložnosti za rast. »Zelo se usmerjamo v BiH, kjer je trenutno najživahnejši trg gradbeništva.« Pregelj si obeta več poslov pri gradnji petega železniškega koridorja v Bosni, z uspešnim marketingom pa je Freyssinet Adria minulo leto dobil več ponudb za delo tudi doma. Eden od možnih projektov v Sloveniji je sodelovanje pri gradnji avtocestne povezave med Ptujem in Gruškovjem ob hrvaški meji. »Če bomo dobili vse posle, ki si jih želimo, se bomo morali tudi kadrovsko okrepiti,« se je ozrl v prihodnje leto Pregelj. Z novim lastnikom bo do tega vsekakor prišlo prej kot sicer, saj bo Soletanche Freyssinet poleg dodatnih poslov ajdovskemu podjetju omogočil tudi uporabo raznih patentov in storitev.