Vlada bo, da bi rešila Petrokemijo, prodala tudi svoj 25-odstotni delež v hrvaškem telekomunikacijskem operaterju Hrvatski Telekom (HT) ter 20-odstotni delež v pristanišču Ploče, je prejšnji četrtek napovedal hrvaški časnik Jutarnji list. Ob tem je pojasnil, da vlada nima drugega vira denarja, čeprav poletje ni pravi čas za prodajo delnic v podjetjih, kot sta Končar ali HT.

Hrvaška vlada je pripravila seznam podjetij za privatizacijo, ki ga bo oktobra poslala v Bruselj, potem ko je Evropska komisija zahtevala natančen seznam družb, ki jih Zagreb namerava prodati, dokapitalizirati ali oddati v koncesije.

Na privatizacijskemu seznamu so vsa letališča, razen Čilipov v Dubrovniku. Prodali bodo delnice iz državnega portfelja tudi v Hrvatski poštanski banki ter v podjetjih Hrvatske željeznice Cargo, Jadroplov, RIZ, Imunološki zavod in Club Adriatic, je navedel časnik. Dodal je, da bodo prodali tudi 32 odstotkov delnic turističnega kompleksa Sunčani Hvar.

Z dokapitalizacijo nameravajo strateškim partnerjem prepustiti 20-odstotni delež v podjetju Hrvatske pošte. Podobno se obeta pristanišču Reka, ACI marini in letalskemu prevozniku Croatia Airlines.

Levosredinska hrvaška vlada pričakuje, da bo do konca leta podpisala pogodbo z novim koncesionarjem hrvaških avtocest, ki naj bi v izčrpano državno blagajno nakazal tri milijarde evrov. Monetizaciji avtocest za več desetletij močno nasprotuje hrvaška javnost.

Strokovnjaki ocenjujejo, da se bo s pospešeno privatizacijo znižal pritisk na državni proračun. Pravijo, da se je vlada dobro odločila, ker potrebuje prihod zasebnega kapitala, da bi prestrukturirala podjetja in na splošno okrepila hrvaško gospodarstvo.

Hkrati opozarjajo, da privatizacija ne bo potekla brez težav. Navajajo primera neuspešnih privatizacij enega izmed hčerinskih podjetij Hrvatskih željeznica, HŽ infrastruktura, in tudi lanski poskus prodaje Croatia Airlines.