Vrednost kazalnika zaupanja se je maja na mesečni in letni ravni zvišala v vseh dejavnostih. V predelovalnih dejavnostih je bila maja na mesečni ravni višja za dve odstotni točki, na letni ravni pa se je zvišala za osem odstotnih točk. Od dolgoletnega povprečja je bila višja za šest odstotnih točk.

Vrednosti kazalnikov stanj in pričakovanj za naslednje tri mesece so se v primerjavi s prejšnjim mesecem večinoma zvišale, znižala se je le vrednost kazalnika zagotovljeno delo. Vrednost kazalnika pričakovane cene pa je ostala nespremenjena, pojasnjujejo statistiki.

V trgovini na drobno je bila vrednost kazalnika zaupanja precej višja kot prejšnji mesec, in sicer za 14 odstotnih točk. V primerjavi z lanskim petim mesecem je bila višja za 25 odstotnih točk, od dolgoletnega povprečja pa navzgor odstopa za devet odstotnih točk.

Boljše kaže tudi za prihodnje mesece

Vrednosti kazalnikov stanj in pričakovanj za naslednje tri mesece so se v primerjavi s prejšnjim mesecem večinoma zvišale, le vrednosti kazalnikov pričakovana skupna nabava in prodajne cene sta se znižali. Vrednosti kazalnikov obseg zalog in pričakovana prodaja sta ostali nespremenjeni.

Tudi vrednost kazalnika zaupanja v gradbeništvu je bila maja višja, in sicer za 11 odstotnih točk v primerjavi z letošnjim aprilom, za 19 odstotnih točk v primerjavi z majem lani in za 15 odstotnih točk v primerjavi z dolgoletnim povprečjem.

Na zvišanje vrednosti kazalnika zaupanja v gradbeništvu sta vplivali zvišani vrednosti kazalnikov pričakovano zaposlovanje in skupna naročila; vrednost prvega je bila v primerjavi s prejšnjim mesecem višja za 14 odstotnih točk, vrednost drugega pa za šest odstotnih točk. Kazalnik zaupanja v gradbeništvu je v tem mesecu tako dosegel najvišjo vrednost po septembru 2008, izpostavljajo na statističnem uradu.

Kazalnik zaupanja višji za 13 odstotnih točk

Vrednosti kazalnikov stanj in pričakovanj za naslednje tri mesece so se v primerjavi s prejšnjim mesecem večinoma zvišale, znižali sta se le vrednosti kazalnikov obseg gradbenih del in cene.

V storitvenih dejavnostih je bila vrednost kazalnika zaupanja maja za pet odstotnih točk višja kot aprila in za 24 odstotnih točk višja kot maja 2013. Ob tem pa je bila za tri odstotne točke nižja od dolgoletnega povprečja. Vrednosti kazalnikov stanj in pričakovanj za naslednje tri mesece so se v primerjavi s prejšnjim mesecem zvišale.

Kazalnik zaupanja potrošnikov je bil medtem maja na mesečni ravni višji za štiri odstotne točke, na letni ravni pa za 13 odstotnih točk, še navajajo na statističnem uradu.