»Ker smo hiše želeli proizvajati čim bliže avtocesti in Hrvaški kot našemu tedaj ciljnemu trgu, smo proizvodnjo začeli v prostorih nekega opuščenega proizvodnega obrata v Dobovi. Menili smo, da smo dobro izbrali, saj je velikost prostorov povsem ustrezala naši viziji v petih letih doseči letno proizvodnjo 250 hišic,« pripoveduje Marko Rupnik, direktor in lastnik podjetja M Mobil, ki izdeluje mobilne hiške lastne blagovne znamke Polymobil.

Toda načrt se jim ni izšel. Na srečo ne v negativno smer, temveč nasprotno! Že lani so namreč proizvedli kar 600 hišk, najeti prostori v Dobovi pa so postali krepko premajhni. Zaradi tega so morali hišice proizvajali še na dveh najetih lokacijah, kar jim je povečevalo stroške. Odrešitev pri iskanju izhoda iz prostorske stiske se je letos pokazala v opuščenih prostorih nekdanjega Tehničnega remontnega zavoda Jugoslovanske vojske v Slovenski vasi tik ob meji s Hrvaško, na roko jim je šlo tudi naključje, da je ministrstvo za obrambo prostore ravno lani neodplačno preneslo na občino Brežice in na tak način občini Brežice poravnalo svoj dolg, sklenjen ob sprejetju državnega prostorskega načrta za širitev vojaškega letališča v Cerkljah od Krki. Vrednost nepremičnin so ocenili na 1,2 milijona evrov.

»Če bi imeli dovolj kapitala, se obnove slabo ohranjenega objekta, v katerega smo vložili kar 300.000 evrov, ne bi lotili. Dolgoročno gledano bi bilo ceneje graditi na novo, toda v dani situaciji moramo biti in tudi smo zadovoljni s tem, kar imamo. Računamo, da se nam bo ob proizvodnji nad 600 enot na leto vložek povrnil,« razmišlja Rupnik. Nemalo pa je presenečen nad »ažurnostjo« naše davčne uprave, ki od njega že kar v zagonskem letu pričakuje plačilo 200.000 evrov prispevka za stavbno zemljišče, kar za razvoj novih podjetij nikakor ni spodbudno.

Največ hišk izvozijo na Hrvaško, kjer jih danes stoji približno 800, med najpomembnejše tuje trge prištevajo še Italijo, Avstrijo in Nizozemsko, spogledujejo se še z nekaterimi drugimi državami. Precejšnjo oviro pri osvajanju tujih trgov predstavlja zahteven in drag cestni prevoz, saj gre za izdelke izrednih dimenzij, ki jih lahko prevažajo le po kriterijih posebnega prevoza in še to le ponoči. V M Mobilu, kjer za proizvodnjo 600 enot potrebujejo 85 delavcev, so tudi inovativni. Kot prvi v Evropi so hiškam nadeli klasično hišno ali kamnito fasado, kar šele danes po njihovem vzoru počne tudi konkurenca.