Medtem ko bančniki, davčni inšpektorji in stečajna upraviteljica že več mesecev neuspešno ugotavljajo, kam je poniknilo večmilijonsko premoženje Avtohiše Odar, so ljubljanski kriminalisti zaradi poslovne goljufije in oškodovanja upnikov kazensko ovadili zadnja dva lastnika in direktorja nekoč enega največjih domačih trgovcev z avtomobili.

Danielu in Marjanu Kralju ter Danijeli Mulec kriminalisti očitajo poslovno goljufijo v višini 940.000 evrov, obenem pa naj bi omenjeni upnike oškodovali za 125.000 evrov. Za storitev teh kaznivih dejanj je zagroženih do deset let zaporne kazni. A dejansko odškodovanje utegne biti še bistveno večje, kot ga je uspelo odkriti organom pregona. Avtohiša Odar, ki je bila pred stečajem zastopnica za avtomobilsko znamko Suzuki, je imela namreč še konec leta 2012 za okoli 20 milijonov evrov premoženja, v stečajni masi pa je ostalo za vsega okoli dva milijona evrov zastavljenih nepremičnin in manjših finančnih naložb, ki jim jih očitno ni uspelo pravočasno prodati.

Na drugi strani pa jim je uspelo izprazniti vse tri prodajne salone, odtujiti neznano število vozil, več umetniških slik... »Neznanim kupcem so bila prodana tudi nekatera vozila, ki so bila v lasti lizinških družb, finančni upravi pa je sedem vozil uspelo še pravočasno zaseči. Z izjemo nekaj pisalnih miz ni ostalo nobenega drugega premičnega premoženja, delavnice, avtopralnice in prodajni saloni so bili popolnoma izpraznjeni, stanovanje v Luciji pa izropano. Izginile so celo straniščne školjke in vse drugo, kar se je dalo odstraniti s sten,« zapuščino opisuje stečajna upraviteljica Nataša Jeršič.

Dokumenti končali na odpadu

Koliko premoženja je izginilo in kje je končalo, ni mogoče ugotoviti. »V stečajni masi ni nobene poslovne listine, pred stečajem pa je nekdanji direktor vso poslovno dokumentacijo zadnjih 15 let odpeljal na uničenje na Dinos in Surovino,« nam je povedala Jeršičeva. Sodeč po dostopnih podatkih pa se je »čiščenje« Avtohiše Odar začelo po tem, ko je Miroslav Odar podjetje sredi leta 2012 prodal. Sprva je družbo kupila T-Skupina, ki je po nekaj mesecih Avtohišo Odar preprodala naprej družbi D&G Avto in na koncu Marjanu Kralju, tudi zadnjemu direktorju Avtohiše Odar.

A zamenjava lastnikov je bila v letih pred stečajem le ena od ovir upnikov. T-Skupina, kjer so se Daniel in Marjan Kralj ter Mulčeva izmenjavali kot lastniki, je denimo v vsega nekaj letih zamenjala šest imen ter pet poslovnih naslovov. Zadnji dve leti družba prav tako ni oddajala bilanc, še preden je Avtohiša Odar končala v stečaju, pa je bila T-Skupina izbrisana iz sodnega registra brez likvidacije. Podoben manever so poskušali izpeljati tudi v D&G Avto in Avtohiši Odar, vendar je upnikom likvidacijo omenjenih dveh družb še pravočasno uspelo preprečiti.

Spretno izmikanje upnikom

Abanka Vipa, ki je slabih deset milijonov evrov terjatev prenesla na Družbo za upravljanje terjatev bank (DUTB), je stečaj Avtohiše Odar zahtevala že aprila 2013. Toda Marjanu Kralju, do katerega se je Jeršičevi uspelo dokopati šele s pomočjo sodišča, je začetek stečaja uspelo zamakniti za nekaj mesecev. Sprva je namreč sodišče poskušal prepričati, da Abankina terjatev sploh ne obstaja, čeprav je imela ta zastavno pravico za zavarovanje svojih posojil že več let vpisano tudi na nekaterih nepremičninah. Prav v času, ko si je Abanka prizadevala družbo spraviti v stečaj, je v tej potekalo intenzivno uničevanje poslovne dokumentacije. To je Marjan Kralj več mesecev vozil na Dinos in Surovino, po njegovih pojasnilih pa naj bi račune za uničenje plačala neka druga družba. Ker je celotna poslovna dokumentacija uničena, Jeršičeva ne more vložiti niti izpodbojnih tožb, saj ne ve, zoper koga bi lahko tožbe sploh vložila.

Izpraznjena stečajna masa, v kateri sta edino večje premoženje dober milijon evrov vredno zemljišče in poslovna zgradba v Ljubljani, pa utegne še obilico težav povzročati predvsem Odarju. Ta je namreč osebno jamčil za del dolgov svoje nekdanje družbe, v stečajno maso pa je prijavil za skupno 2,7 milijona evrov pogojnih terjatev. Garancije bodo upniki prej ali slej unovčili, saj bo za poplačilo vseh upnikov zmanjkalo približno 16 milijonov evrov. Okoli milijon evrov lahko s prodajo poslovnega centra v Ljubljani pričakuje le DUTB, medtem ko bo Hypo Leasing svojo 2,5-milijonsko terjatev delno poplačal s prodajo poslovnega centra v Slovenj Gradcu. V bistveno slabšem položaju pa so finančna uprava (Furs), ki terja 1,6 milijona evrov, in KBM Leasing (0,8 milijona evrov), ki bosta po dostopnih podatkih skupaj dobili le nekaj deset tisoč evrov.