Čeprav se vsi nadobudni podjetniki radi zgledujejo po velikanih, kot so Facebook, Twitter ali Whatsapp, je uspeh v start up svetu vse prej kot zagotovljen. V prvih štirih letih propade kar polovica projektov, zato vsakič znova preseneti veliko število slovenskih podjetnikov in podjetij, ki stopajo po poti uspeha v tem izredno konkurenčnem podjetniškem okolju. Eno takšnih je ljubljanski D.labs, ki ponuja tehnološke rešitve vrsti uspešnih mednarodnih podjetij. Tudi britanskemu zagonskemu podjetju Toothpick, ki povzroča pravo revolucijo v britanskem zobozdravstvu.

Začetki podjetja Toothpick (po slovensko zobotrebec) segajo v London, kjer sta soustanovitelja Josef Wallis in zobozdravnik Sandeep Sanghera začela raziskovati trg in prišla do presenetljivega sklepa: »V Londonu je izredno težko dobiti termin za urgentni zobozdravstveni poseg.« A problem je bil razširjen na različne vrste zobozdravstvenih posegov in na vse konce Velike Britanije. Trg je obstajal, Wallisu in Sangheri tako ni preostalo drugega kot razviti koncept spletnega naročanja na zobozdravstvene storitve v realnem času, ki bi ustrezal tako pacientom kot tudi zobozdravnikom. Zamisel je navdušila številne vlagatelje, Toothpick so podprli sami znani londonski investicijski skladi in posamezni vlagatelji: Passion Capital, EC1 Capital, 1 Seed, Launcha in še nekaj uglednih skladov angelskega kapitala. Wallis pri tem rad pove, da je pomembno vlogo pri razvoju Toothpicka odigral D.labs, slovensko podjetje, ki je razvilo spletno aplikacijo Toothpick in še danes ponuja tehnično podporo sistemu za povezovanje pacientov in zobozdravnikov v Veliki Britaniji. Kmalu pa tudi drugod po svetu. Vodja tehnične ekipe, zadolžene za Toothpick, Peter Pohar v kratkem pričakuje naskok še kakšnega angleško govorečega trga, kot je denimo ZDA ali Nova Zelandija. Slovenija bo morala še nekoliko počakati.

Trenutno več kot 10.000 Britancev vsak mesec uporablja Toothpick za naročanje k zobozdravniku. Njihovo število po Wallisovih besedah raste za kar 25 odstotkov na mesec, skupno pa se je k zobozdravniku prek Toothpicka naročilo že več kot pol milijona Britancev. Naročanje je za paciente brezplačno, zobozdravniki in zobozdravstveni centri pa morajo plačevati naročnino na sistem Toothpick. Trenutno uporablja Toothpick že več kot 3000 zobozdravnikov, vsak teden pa se jih priključi še približno sto. Vzdrževati tak sistem in zagotavljati nemoteno delovanje je velik tehnološki zalogaj, ki so mu v D.labs očitno kos. Wallis, ki je na začetku zgodbe iskal ekipo z vrhunskim spletnim in tehnološkim znanjem v Nemčiji, Indiji, Ukrajini, na Poljskem, jo je našel v Sloveniji. »Glede na velikost imate v Sloveniji neverjetno veliko nadarjenih ljudi,« je dejal Wallis, ki je z izborom ekipe D.labs izredno zadovoljen. »Ne omogočajo nam le mirnega spanca, temveč premikajo meje. Tehnologijo, ki jo uporablja Toothpick, nam zavidajo mnoge večje svetovne družbe.«

D.labs, ki danes med drugim sodeluje s Petrolom in tujimi podjetji, kot so Dipstix, Wandera, Seedcamp, Bof, RockPaperScissors, je z znanjem in delom prepričal že leta 2009, ko je začel sodelovati s startup podjetjem Peerindex, se prvega britanskega naročnika spominja Jaka Levstek, direktor podjetja D.labs. Peerindex, ki omogoča analiziranje socialnih omrežij in vpliv posameznega podjetja nanje, je medtem postal eden bolj prepoznavnih in ambicioznih londonskih tehnoloških startupov, s čimer je dobil D.labs močnega referenčnega naročnika. »Že tedaj smo vedeli, da želimo postati globalno svetovalno in razvojno podjetje za nove internetne produkte,« je dejal Levstek, ki pravi, da prevzame D.labs običajno vlogo »tehnološkega soustanovitelja«. Ko se je začelo sodelovanje s Toothpickom, je bil D.labs že profiliran kot produktni specialist za start upe in s to usmeritvijo želi ekipa pod Levstkovim vodstvom rasti še naprej.