V podjetju Detel Global (prej In.life), ki je pionir na področju fiksne telefonije v Sloveniji, danes pa pod blagovno znamko Detel ponuja storitve internetne telefonije, so nedavno dosegli najnižjo točko v 14-letni zgodovini.

Zaradi nepričakovane izgube več pomembnih poslovnih partnerjev, tudi kabelskega operaterja Telemach, ki so mu zagotavljali tehnologijo za fiksno telefonijo, so prihodki podjetja v lanskem letu komaj presegali tri milijone evrov. Še leta 2010 so jih ustvarili več kot sedem milijonov evrov. Tržni delež se je od takrat zmanjšal s skoraj šestih odstotkov na manj kot pet odstotkov. Tako je podjetje že drugo leto zapored poslovalo z izgubo. Svoje so letos dodale še banke, ki so mu v začetku maja blokirale vse račune.

Kljub črnogledi sliki direktor in solastnik Nebojša Jovanović ostaja več kot optimističen. »Uspešno smo prestrukturirali in konsolidirali poslovanje. Močno rastemo na trgu Bosne in Hercegovine, vstopili smo na srbski trg. V lanskem letu so tuji trgi predstavljali deset odstotkov vseh prihodkov, letos bi lahko do 25 odstotkov. Denarni tok iz poslovanja (EBITDA) skupine smo lani še povečali,« se je pohvalil Jovanović. Priznal je, da so imeli visoke stroške z neuspešnim pridobivanjem novih uporabnikov. Zato bo letošnje leto še vedno v luči stabilizacije poslovanja, prihodnje pa bo že namenjeno rasti, nam je zagotovil Jovanović.

Toda preobrat v poslovanju Detel Globala očitno (še) ni prepričal financerjev. »Eno je prestrukturiranje, drugo pa banke,« se je pošalil prvi mož podjetja. V lanskem letu so namreč začeli intenzivne dogovore o reprogramiranju večmilijonskih bančnih posojil in so bili z vsemi bankami praktično že dogovorjeni, vendar so pogajanja zadnji hip propadla. Zaradi proceduralnih zapletov in medsebojnega rivalstva so se banke povlekle nazaj in odstopile od reprogramiranja, je povedal Jovanović in dodal: »Sedaj smo spet na začetku.« Opozoril je, da redno plačujejo obresti in da bi lahko banke in država v primeru morebitne prisilne poravnave ali stečaja izgubile tudi več kot milijon evrov.

Čeprav na slovenskem trgu še vedno ustvarjajo največ prihodkov, jih pestita huda konkurenca, na primer Telekom Slovenije in T2, ter vprašljivo delovanje nekaterih drugih operaterjev. Ti naj bi pri pridobivanju donosnih poslovnih uporabnikov postavljali prenizke cene oziroma dajali neupravičeno visoke popuste. Zato priložnost za bodočo rast vidijo predvsem na že prej omenjenih trgih BiH in Srbije. Tam imajo priložnost, da postanejo vodilni igralec na trgu, saj naj državi zaradi majhnosti in prezapletenosti ne bi bili zanimivi za velike operaterje iz zahodne Evrope.

Pred kratkim je sicer prišlo do spremembe v lastništvu Detel Globala, ki je dolgo neuspešno iskal partnerja s svežim kapitalom. Do nekaj več kot 51-odstotnega lastniškega deleža je prišel srbski partner. Do lastniške spremembe tega je prišlo zaradi potrebe po svežem denarju za vstop na tamkajšnji trg. »To je le začasna rešitev,« je povedal Jovanović, ki ima po novem le še 33-odstotni delež v Detel Globalu.