Predsednik uprave Adrie Airways Mark Anžur je zadovoljen z odločitvijo Evropske komisije, da slovenskemu letalskemu prevozniku ni treba vračati državne pomoči. Zdaj se bodo posvetili uresničevanju novega poslovnega modela, je za STA povedel Anžur, ki je prepričan, da lahko preživijo brez strateškega partnerja. Letos že pričakujejo dobiček.

"Z odločitvijo smo zadovoljni. Ponosni smo na dobro opravljeno delo predstavnikov države in Adrie Airways," je povedal Anžur. Zdaj bodo nadaljevali z izvajanjem novega poslovnega modela, ki se približuje nizkocenovniku oz. je nekakšen hibrid.

Anžur vse bolj prepričan, da strateški partner ni nujen za preživetje

"To pomeni, da še naprej racionaliziramo stroške, znižujemo povprečno ceno vozovnic na potnika, pridobivamo večje število potnikov in jim omogočamo storitve, ki so še vedno na visoki ravni. Potniki ne bodo niti opazili, da lahko letijo vedno ceneje," je dejal.

Vedno bolj je prepričan, da lahko družba preživi brez strateškega partnerja. "Pogoji za preživetje so dobro poslovanje in to dokazujemo. To je v končni fazi prepoznala tudi Evropska komisija," je povedal.

Anžur: Odločitev komisije na podlagi prestrukturiranja in poslovnega modela

Komisija je, tako Anžur, svojo odločitev sprejela na podlagi dveh dejavnikov - izvajanja programa prestrukturiranja, ki je bil skladen z evropskimi smernicami, po drugi strani pa so to odločitev sprejeli tudi ali morda celo predvsem na podlagi trendov poslovanja in implementacije novega poslovnega modela.

Letos že pričakujejo dobiček, ki so ga zasledovali tudi lani, a jim ga zaradi nekaterih odpisov ni uspelo doseči.

Adria Airways bo odločitev Bruslja podrobneje komentirala na novinarski konferenci, ki bo predvidoma v četrtek.

Preiskavo začeli 2012

Evropska komisija je preiskavo državne pomoči za Adrio Airways začela novembra 2012 zaradi dvomov o skladnosti državnih ukrepov, vključno s štirimi dokapitalizacijami v letih 2007, 2009, 2010 in 2011, z evropskimi pravili.

Pri dokapitalizacijah v letih 2007 in 2009 v skupni vrednosti nekaj nad 13 milijonov evrov, ki jo je skoraj v celoti izvedla Kapitalska družba (Kad), po presoji komisije ne gre za državno pomoč.

Prav tako po oceni Bruslja ne gre za državno pomoč pri dokapitalizaciji leta 2010 v višini 2,5 milijona evrov, ki jo je 80-odstotno financirala državna Posebna družba za podjetniško svetovanje (PDP), preostanek pa turistični agenciji Kompas in Palma.

Dokapitalizacija iz leta 2011 je bila dovoljena pomoč

Pri dokapitalizaciji v letu 2011, ko je Adrio dokapitalizirala država s 50 milijoni evrov denarnih vložkov, pa gre po oceni komisije za dovoljeno pomoč.

Poleg štirih dokapitalizacij je komisija pregledala tudi odkup takratne Adriine hčerinske družbe za vzdrževanje letal Adria Airways Tehnika, pri katerem po njeni oceni ne gre za državno pomoč.

PDP in upravljavec ljubljanskega letališča Aerodrom Ljubljana v večinski državni lasti sta med oktobrom 2010 in marcem 2011 z dokapitalizacijami in pretvorbo terjatev v lastniški delež pridobila 52,3-odstotni oziroma 47,7-odstotni delež Adrie Airways Tehnika.