Do začetka prihodnjega tedna, ko se izteče rok, bo Cimosu na sodišče uspelo poslati načrt o finančni reorganizaciji družbe.

V Cimosu, ki ga vodi Janez Gradišek, načrta še ne komentirajo. Po najnovejših informacijah bodo banke upnice od skupno okoli 350 milijonov evrov terjatev pretvorile v osnovni kapital družbe »le« približno 150 milijonov evrov. Še pred kratkim je bilo predvideno, da bo dokapitalizacija s stvarnimi vložki znašala okoli 200 milijonov evrov. Toda po najnovejših ocenah družbe v takšnem obsegu ni potrebna. Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB), banke, država in Cimos zadnje podrobnosti krovnega dogovora o finančnem prestrukturiranju (MRA) še usklajujejo. Sklenitev dogovora med ključnimi deležniki je pomemben, vendar ne zadosten korak za sanacijo Cimosa. Veliko bo odvisno od Bruslja. Evropska komisija namreč odloča, ali je lanskoletno državno poroštvo družbi pri najemu 35-milijonskih posojil pomenilo nedovoljeno državno pomoč. Na pobudo Slovenije se bodo predstavniki vlade takoj po praznikih sestali z evropsko komisijo. Ta je na sestanek povabila tudi Cimosove kupce iz avtomobilske industrije. Ti sanacijski načrt koprske družbe v polni meri podpirajo. Honeywell, Ford, PSA, Audi in drugi kupci naj bi Cimosu za premagovanje likvidnostnih težav zagotovili posojilo oziroma plačilo izdelkov s predujmi v skupni višini 19,2 milijona evrov. Ta brezobrestna sredstva bo moral Cimos nameniti za servisiranje obveznosti do dobaviteljev tako matične kot hčerinskih družb, vrniti pa jih bo moral do leta 2019. Pri premagovanju likvidnostnih težav bodo Cimosu okoli dvajset milijonov evrov svežega posojila priskrbele tudi banke upnice: Abanka, Banka Celje, Gorenjska banka, NLB, SID banka, NKBM in DUTB. Tudi to posojilo bo morala družba vrniti do leta 2019. sm