Varuh konkurence je koncentracijo na hrvaškem maloprodajnem trgu po prevzemu Mercatorja dovolili pogojno marca. Agrokor se je obvezal, da se bo z namenom preprečevanja negativnih vplivov koncentracije močnih trgovcev s Hrvaške in iz Slovenije na hrvaškem trgu doma odpovedal 96 trgovinam Konzuma in Mercatorja-H. Koncentracijo so začeli 8. septembra.

Soglasje za prodajo trgovin

Hrvaški koncern ima vnaprej znane kupce za sedem svojih maloprodajnih trgovin, za 65 pa je sprejel obvezujoče ponudbe potencialnih kupcev.

»Agencija soglaša, da Agrokor brez zamikov proda trgovine vnaprej znanim kupcem ter začne postopke izbire ponudnikov, ki so poslali obvezujoče ponudbe za 65 trgovin,« so v današnjem sporočilu za javnost zapisali v agenciji.

Ukrepi, ki so jih določili za vedenje Agrokorja do Mercatorjevih in Konzumovih dobaviteljev, po pojasnilih varuha konkurence niso povezani z začetnim dnevom koncentracije družb, temveč se nanašajo na stanje, ki je bilo v obdobju pred koncentracijo.

Med petimi največjimi dobavitelji ne morejo biti dobavitelji iz koncerna Agrokor

Tako so sezname dobaviteljem sestavili iz podatkov med 1. januarjem in 31. julijem letos. Poleg običajnih 12 kategorij izdelkov v maloprodajnem sektorju je agencija za varstvo konkurence določila še 45 podkategorij.

Pricewaterhousecoopers je potrdil pet največjih dobaviteljev in tri najbolj prodajane izdelke za vsakega dobavitelja glede na uresničene vrednosti in količine nabave. Med petimi največjimi dobavitelji v določenih kategorijah in podkategorijah ne morejo biti dobavitelji iz koncerna Agrokor.

Hrvaška družba mora brez zamika obvestiti dobavitelje, da so v kategoriji petih največjih, tako kot je treba dobavitelje iz koncerna Agrokor obvestiti, da ne morejo biti vključeni na seznam petih največjih dobaviteljev.

Pogodbe je treba podpisati ali podaljšati

»Glede na to, da je od začetnega dne koncentracije minilo že nekaj časa, je treba pogodbe z dobavitelji za Mercator-H podpisati ali podaljšati za leto dni od dneva, ko so podpisali ali podaljšali pogodbe, ne glede na začetni dan koncentracije,« so navedli v varuhu konkurence.

Poverjenik je tudi zastavil izpostavljenost izdelkov ter spomnil, da ima Agrokor obveznost, da bo v Konzumovih hipermarketih in supermarketih najmanj do 8. septembra 2017 omogočal izpostavljenost na 30 odstotkov trgovskih polic najmanj tri konkurenčne izdelke v segmentih, v katerih imajo Agrokorjeve družbe več kot 40-odstotni delež.

V Pricewaterhousecoopers pravijo, da bodo izvajanje ukrepov za koncentracijo spremljali tudi prek posebnega kanala prodaje. Ta bo omogočal, da je ponudba izdelkov v različnih Mercatorjevih prodajalnah podobne velikosti in razporeditve različna.