Iz največjega slovenskega gradbenega podjetja so namreč včeraj pozno popoldne sporočili, da ne nameravajo sofinancirati stroškov sanacije predora, saj so betonska vozišča izvedli po tehnologiji, ki jo je zahteval Dars, kvaliteto del pa je vseskozi nadzoroval DDC.

Še včeraj dopoldne je minister Žerjav dejal, da "bo zelo verjetno še do konca tedna prišlo do podpisa sporazuma med Darsom, DDC in SCT". "V tem primeru bi bili predori sanirani pred prvomajskimi prazniki. Stroške sanacije, gre za skupno okoli 750.000 evrov, pa si bosta razdelila DDC in SCT," je dejal Žerjav, ki je imel že dobro uro pred tem na mizi pismo prvega moža SCT Ivana Zidarja. Ta je ministra opozoril, da ne namerava plačati stroškov sanacije omenjenega predora, saj da je SCT dela opravil kvalitetno, kar naj bi ugotovili strokovnjaki z dunajske tehniške univerze.

"Ponudili smo vam, da sanacijo izvedemo za plačilo, ki bi pokrilo zgolj dejanske stroške opravljenih del. Dogovora, ki nam ga ponujate, ne nameravamo sprejeti, ker naj bi sanacijo izpeljali kot razvojno-raziskovalni projekt, zato vam predlagamo, da ponovno pretehtate našo pripravljenost, da povečamo hrapavost v slovenskih predorih na podlagi javnega naročila ali neposrednih pogajanj z Darsom," je ministra pozval Zidar.

"Vozišč ni mogoče celovito sanirati v okviru raziskovalnega projekta, ki bi se celo izvajal pod prometom ob cestnih zaporah," je še dejal Zidar. Kot je namreč zatrdil minister, bo SCT povečeval hrapavost vozišča z metodo finega rezkanja le ponoči. "Proti večeru bodo cev, ki jo bodo sanirali, zaprli, promet pa preusmerili v drugo cev. Zjutraj bodo cev pripravili in skoznjo spet speljali promet. Na tak način je predore mogoče sanirati v dveh do treh tednih in hkrati čim manj ovirati promet," je povedal Žerjav.

Minister za promet ima sicer vsaj v primeru štirih trojanskih predorov, katerih sanacija naj bi stala okoli 410.000 evrov, v rokavu še eno potencialno karto: unovčenje bančnih garancij, ki jih je SCT predložil ob izvedbi del. Kljub temu je Radovan Žerjav včeraj zatrdil, da je za zdaj bolj naklonjen dogovoru; bržkone tudi zato, ker bi SCT uveljavitev garancije spodbijal na sodišču, kar bi lahko sanacijo zavleklo za nekaj let. "Prepričani smo, da za uveljavljanje garancije ni nikakršne pravne podlage. Možno jo je uporabiti le, če se izkaže, da smo delo opravili slabo. Tudi Darsova strokovna komisija je ugotovila, da gre pri pojavu prevelike drsnosti vozišč za nepredvidene fizikalne lastnosti betona, ki jih projektanti niso predvideli," so sporočili s SCT.