Cimos naj bi po uspešno izvedeni finančni sanaciji, ki bo banke, dobavitelje in druge poslovne partnerje stala več kot 200 milijonov evrov, postal vitkejša in bolj dobičkonosna različica skupine, ki je pred krizo ustvarjala pol milijarde evrov letnih prihodkov od prodaje, v Sloveniji in državah nekdanje Jugoslavije pa zaposlovala več kot 7600 ljudi.

Po predvidenem 60-odstotnem odpisu in reprogramiranju 400-milijonskih obveznosti se bodo morali namreč v Cimosu pripraviti na njihovo dolgotrajno odplačevanje. To naj bi se začelo z letom 2017. Cimos bo zato v naslednjih dveh letih osredotočen na nadaljnje dezinvestiranje in odprodajo manj pomembnih delov skupine. Po že prodanih podjetjih Litostroj Power in Cimos Titan naj bi tako med drugim v Srbiji prodali veliko livarno Livnica Kikina AI, ki po naših informacijah zaposluje kar tisoč ljudi, in še eno manjšo livarno Krušik - Precizni liv. Novega lastnika naj bi dobila tudi Cimosova tovarna v Srebrenici.

15-odstotno klestenje stroškov zaposlenih

Da bi zbrali dovolj presežnih sredstev za odplačevanje mesečnih obrokov, ki bodo znašali 1,35 milijona evrov, bo potrebna tudi racionalizacija poslovanja. Tako bodo v Cimosu iskali večmilijonske prihranke na področju prodaje, nabave, oskrbne verige in režijskih stroškov. Kljub temu si največji prihranek obetajo pri stroških dela. Tudi z odpuščanjem – za odpravnine zaposlenim je na voljo 8,4 milijona evrov – jih bodo oklestili za 15 odstotkov, tako da bi po novem za plače dajali okoli 75 milijonov evrov na leto.

Skupina Cimos, ki je eden največjih slovenskih izvoznikov in pomemben dobavitelj avtomobilske industrije, bi tako v letu 2016 ustvarila le še dobrih 330 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kažejo projekcije vodstva. Prodaja družb in racionalizacija poslovanja bo v primerjavi z lanskim letom odnesla visokih 80 milijonov evrov prometa. Zaradi velikih rezov v stroške dela bi na spodobno raven spravili tudi denarni tok iz poslovanja (EBITDA), saj naj bi presegal 40 milijonov evrov. To je daleč od rekordnega iz leta 2008, ko je skupina Cimos beležila dvakrat tolikšen EBITDA. V letih 2017 in 2018, ko bi Cimos začel odplačevati dolge, bo sicer poslovanje po napovedih še nekoliko stagniralo oziroma celo upadalo.

40 odstotkov brez obresti v desetih letih

Da bi se Cimos rešil insolventnosti, v katero je zabredel zaradi krize, brezglavega kupovanja podjetij in pometanja nasedlih naložb pod preprogo, potrebuje formalni dogovor z upniki. Tako bi Cimos v skladu z načrtom finančnega prestrukturiranja odpisal 60 odstotkov dolgov do SID banke, NLB, NKBM, države in drugih lastnikov finančnih terjatev. Teh je skupaj s poroštvi za 310 milijonov evrov. Kot že rečeno, bi jih začeli odplačevati šele dve leti po potrjeni prisilni poravnavi, zadnji obrok pa bo Cimos poravnal čez deset let. V teh osmih letih naj bi morali poplačati okrog 126 milijonov evrov brez obresti. Zaradi slabitve premoženja so bile nekakšnega 60-odstotnega odpisa deležne tudi zavarovane terjatve, ki jih je po novem za slabih sto milijonov evrov. Poplačane bodo v celoti, prav tako v desetih letih.

Kljub temu se bodo banke odločile tudi za alternativno možnost, pretvorbo posojil v kapital, s čimer bodo postale lastnice Cimosa. Kot smo že poročali, morajo pretvoriti za najmanj 150 milijonov evrov terjatev, vendar bodo pri tem zavarovane štele kar 2,5-kratno. Dodatnih 40 milijonov evrov bo Cimos dobil z odpisom preostanka finančnih terjatev. Pomembno razdolžitev zanj predstavlja še dogovor s hčerinskimi podjetji, ki se bodo prostovoljno odpovedala kar 45 odstotkom terjatev. To bo pomenilo dodatno 20-milijonsko zmanjšanje obveznosti krovne družbe. Skupno gre tako za več kot 200-milijonsko razbremenitev.

Tudi Audi, Ford, Opel... bodo dali sveža sredstva

Cimos bo potreboval tudi sveža denarna sredstva za nemoteno plačevanje obrokov iz prisilne poravnave, obratni kapital in investicije. Skupno gre za 40 milijonov evrov. Od tega jih bodo polovico zagotovile banke, kot so NLB, NKBM in SID. Preostalih najmanj 19,5 milijona evrov bo prišlo od dobaviteljev, kot so Audi, Ford, Magna Steyr, Opel in Peugeot Citroen. Z vsemi temi je Cimos tudi že sklenil dogovore za zagotovitev dodatnega financiranja.