Adria Transport ima v lasti le tri lokomotive in upravlja z okoli 100 vagoni. Lani je organizirala 180 vlakov, letos jih bo okoli 360, obseg prevoza pa načrtujejo v višini 200.000 ton, so pojasnili v Luki Koper. Razlog za kar dvakrat večji obseg voženj vlakov je dejstvo, da so lani kerozin prevažali le slabih osem mesecev, poleg tega pa so letos uvedli nove vlake za prevoz premoga in izolacijskih materialov, so še pojasnili v Luki Koper in dodali, da take odpreme prej na SŽ niso obstajale.

Namige naših virov, da podobno kot RCA tudi Adria Transport odvzema posle SŽ in da se poslovno sodelovanje med prevoznikoma poslabšuje, so v Luki Koper zavrnili. "Kot dokaz lahko navedemo, da je bila podpisana pogodba med Adrio Transportom in SŽ glede organizacije prevoza med Luko Koper in romunskim terminalom Rail Port Arad. Prav tako Luka Koper ne zmanjšuje sodelovanja s SŽ, je pa res, da se je delež tovora v zadnjem letu nekoliko zmanjšal zaradi vstopa drugih železniških prevoznikov," so dejali. Po podatkih za lani je bilo z vlaki sicer prepeljanih okoli sedem milijonov ton blaga oziroma 60 odstotkov vsega luškega tovora. Tuji prevozniki so prepeljali okoli deset odstotkov blaga, za letos pa uradnih podatkov še ni.

Generalni direktor SŽ Goran Brankovič je v minulih tednih v tujini iskal nove posle za družbo, med drugim tudi s pomočjo Luke Koper na Dunaju, v Budimpešti in Bratislavi. A več kot to, da sta se z direktorjem tovornega prometa Robertom Vugo srečala "s pomembnimi obstoječimi in potencialnimi kupci storitev tovornega prometa SŽ", v družbi ne pojasnjujejo. Vsi dogovori so, kot pravijo, poslovna skrivnost. To je precej nenavadno, glede na to, da so v Luki Koper brez težav razkrili podpis dogovora s SŽ o organizaciji tedenskega vlaka med Luko Koper in romunskim terminalom Rail Port Arad. Pravijo le, da povečujejo aktivnosti v tujini in da se širijo na nove trge v jugovzhodni Evropi, ali so sploh sklenili kakšen nov posel, pa se niso pohvalili.

barbara.hren@dnevnik.si