Kaj vas je motilo oziroma ste pogrešali v Wayri?

Ni tako enostavno, kot se govori. Prijavil sem se, ker sem bil naiven. Spoznal sem direktorja Wayre Simona Devoshira in mu na kratko predstavil iHelp. Nad idejo in mojim pristopom je bil navdušen, dal mi je vizitko in rekel, da sem notri. Tako sem začel. Ko sem gledal spletno stran in na njej objavljene videoposnetke, sem bil kar navdušen, nikjer pa ni objavljenih podatkov, koliko investitorjev so dobili startupi in koliko exitov so naredili. Od več kot 400 startupov, ki so bili vključeni v pospeševalnik, poznam samo enega. Wayra ne pripelje resnih investitorjev, če ga najdeš sam, pa si Wayra v času trajanja pogodbe z njimi kljub temu vzame desetodstotni delež podjetja.

Tisti, ki misli, da bo lažje prišel do posla s korporacijami znotraj Telefonice, si ne predstavlja, koliko časa traja, preden skleneš posel z njimi. To lahko traja mesece. Poleg tega pa Telefonica posluje vse slabše in tudi prodaja svoja podjetja po svetu.

Kje ste nato iskali svoje priložnosti?

V Johnson & Johnson so pripravili program Digital Health Masterclass. Izbrali so 20 podjetij in med njimi je bil tudi iHelp. Bili smo v Španiji, Nemčiji in Angliji. Program traja tri mesece in v tem času sem dobil veliko več znanja kot v devetih mesecih pri Wayri. Imajo namreč zelo dobro razvito mrežo, od področja računalništva do največjih zavarovalnic in farmacevtskih družb. Vprašal sem jih, zakaj so izbrali ravno nas, pa so mi povedali, da stroški zdravljenja iz leta v leto rastejo in bodo do leta 2050 narasli toliko, da bodo države morale 50 odstotkov BDP nameniti zdravstvu. Ni je države na svetu, ki bi zmogla tolikšen delež proračuna nameniti zgolj zdravstvu. Ravno zato jim je bil tako zanimiv iHelp, ker z njim skrajšujemo čas reševanja, s tem pa lahko tudi nižamo stroške zdravstva.

Ampak z njimi še ne želimo sodelovati, dokler ne bomo navzoči v Španiji in Južni Ameriki, kjer so zelo močni. Ni še pravi čas za to. Problem je, da iHelp ni farmacevtsko podjetje, naša dodana vrednost je drugje. Zato tudi razvijamo nov produkt.

Za kakšen produkt gre?

To je še poslovna skrivnost, sodelujemo pa s Teslo, Microsoftom in Institutom Jozefa Stefana. Gre za tehnologijo, ki bo spremenila celotno zdravstvo. Danes ima vsak avto prvo pomoč, ampak ko pride do nesreče, si le malokdo upa pomagati ponesrečencem. Razvijamo napravo, ki bo del prve pomoči in jo bodo ljudje samo dali na ponesrečenca, naprava pa bo reševalcem pošiljala vse vitalne podatke.

Kakšen je vaš poslovni model?

Za uporabnike imamo na voljo brezplačen paket in paketa premium, ki sta plačljiva ter vključujeta še javljanje uporabnikov v radiju 300 oziroma 500 metrov, sms-alarm doma ali v tujini, možnost dodajanja več kontaktov. Ponujamo še kartico s kontakti za nujne primere in podatki o boleznih oziroma alergijah uporabnika, ki so takoj ob reševanju na voljo reševalcem.

Storitev in kartice ponujamo tudi podjetjem, ki jih lahko delijo med svoje zaposlene oziroma stranke, denimo turistične agencije svojim turistom, program iHelp pa širimo tudi med občine, in sicer da lahko namesto občanov premium pakete plača občina.

Kje si odpirate trge?

Med bivanjem v Wayri sem ugotovil, da Anglija ne more biti naš trg. Prepričani so namreč, da imajo najboljši sistem zdravstvenega varstva, čeprav imajo enega najslabših v Evropi. In težko je prepričevati prepričanega.

Zato se raje osredotočamo na Slovenijo, Bolgarijo, Romunijo, Poljsko, Grčijo, Turčijo ter države nekdanje Jugoslavije. Dobri projekti se namreč raje orientirajo na zahodne države, čeprav so tudi omenjene države dovolj veliki trgi, poleg tega pa se zadeve odvijajo bistveno hitreje. Tam tudi prepoznavajo vrednost rešitev, ki jih lahko start up prispeva velikim podjetjem.