Zmagovalec tokratnega svetovnega finala največjega študentskega tekmovanja Imagine Cup je ekipa Eyenaemia iz Avstralije, v kategoriji iger je bila najboljša ekipa Brainy Studio iz Rusije, v kategoriji inovacij pa Estimet z Nove Zelandije. V svetovnem finalu Microsoftovega tekmovanja je letos tekmovalo 34 ekip iz 34 držav, skupaj pa se je na enem mestu zbralo 125 študentov – razvijalcev in inovatorjev.

Zmagovalna ekipa v vsaki od tekmovalnih kategorij je za nagrado prejela 50.000 dolarjev in možnost udeležbe na Imagine Cup Boot Campu, ena od ekip pa bo nagrajena tudi s srečanjem z ustanoviteljem Microsofta Billom Gatesom. Poleg glavnih nagrad v treh kategorijah pa so ekipe imele možnost prejeti še štiri dodatne nagrade, ki so jih podelili pokrovitelji tekmovanja, tako da je skupna vrednost nagrad presegla milijon dolarjev.

Reševanje globalnih problemov

Eyenaemia je preprosta aplikacija, ki analizira in preračunava tveganje anemije, za katero na svetu trpi več kot 2 milijardi ljudi, od tega skoraj 300 milijonov otrok. Avstralska študentska ekipa je s svojim produktom, za katerega pravijo, da je do izračuna tveganja anemije priti tako enostavno kot narediti »selfie«, navdušila sodnike in si poleg 50.000 dolarjev prislužila tudi osebno srečanje z Billom Gatesom, ustanoviteljem Microsofta. Drugo mesto v tej kategoriji je zasedla ekipa SMART Crew s Tajvana, ki s svojo rešitvijo spremlja rehabilitacijo bolnikov po infarktu in omogoča profesionalno medicinsko pomoč na domu, na tretje mesto pa se je uvrstila ekipa Access Earth, ki z istoimensko aplikacijo gibalno oviranim zagotavlja informacije, katere lokacije imajo urejeno infrastrukturo za potrebe gibalno oviranih ljudi.

Za zabavnejši in enostavnejši svet

V kategoriji inovacij je slavila novozelandska ekipa Estimeet. Gre za rešitev, ki končuje problem vseh naveličanih zamujanja svojih prijateljev. Z Estimeetom namreč lahko spremljamo, koliko je prijatelj še oddaljen od lokacije srečanja in kako dolgo bo še trajalo, preden bo prispel. »Namesto da bi skrbeli, ali se bo prijatelj sploh prikazal in kdaj, se raje želimo zabavati,« pravijo mladi Novozelandci. Na drugo mesto se je uvrstila ekipa Tep z Madžarske s fitnes aplikacijo, povezano z virtualnim hišnim ljubljencem, ki lastnika spremlja pri telovadbi in ga tako motivira oziroma krajša čas med treningom, na tretje mesto pa se je uvrstila ekipa ButterFly iz Bahrajna. Dekleti sta razvili napravo za izdelavo unikatnih lakov za nohte, in sicer tako, da dekleta v aplikaciji najprej izberejo barvo in vrsto laka, naprava pa nato pripravi lak za enkraten nanos.

Tokrat brez Slovencev

Svetovni finale Imagine Cupa je tokrat minil brez uspehov Slovencev, ki smo se jih veselili zadnja leta. Ekipa Kawboom se namreč z igro podtikanja bomb ni uvrstila med svetovne finaliste, tako da še vedno najboljša uvrstitev na tekmovanju pripada ekipi DORA, ki je lani z rešitvijo za optimizacijo operacijskih posegov in povečanje njihovih učinkovitosti, še posebno pri zelo zahtevnih operacijah, zasedla drugo mesto. Ekipa se je medtem preimenovala v Adora, lansiranje produkta pa načrtujejo v prihodnjem letu.

V podjetju pravijo, da jim je Imagine Cup odprl številna vrata, zato je razlogov za sodelovanje veliko. »Ključne prednosti tekmovanja so, da je naravnano tako, da mednarodni sodniki tvojo idejo ali projekt strokovno ocenijo z vseh vidikov. Sodniki so vsak na svojem področju zelo izkušeni strokovnjaki. Vidnost in medijska izpostavljenost, ki jo s tem pridobiš, sta najboljši promociji projekta. Tukaj so seveda še nepozabne izkušnje, vezi in poznanstva, ki smo jih s tem pridobili. Odprejo se ti nova vrata, skozi katera enostavno moraš stopiti, ter možnosti, ki jih moraš izkoristiti,« meni Košič.

Tekmovanje Imagine Cup je sicer del pobude Microsoft YouthSpark, v okviru katere bo Microsoft do leta 2015 z ustvarjanjem priložnosti za izobraževanje, zaposlitev ali podjetništvo pomagal 300 milijonom mladim.