Zakaj je swich inovativen izdelek, v čem je drugačen od drugih brezžičnih polnilnikov za telefon?

Swich je inovativen, ker je prvi brezžični polnilnik, ki ima dodelan dizajn, hkrati pa tudi funkcijo stojala za telefon ali tablico. Brezžičnih polnilnikov za pametne telefone in tablice je ogromno, vsi pa so narejeni iz plastike in so večinoma ploščati, torej nimajo funkcije stojala. Mi pa smo v izdelek združili funkcijo, da telefon »lebdi« pred uporabnikom in ga ta med polnjenjem lahko tudi uporablja, torej dizajn in inovativno tehnologijo. Ker smo hoteli narediti izdelek višjega cenovnega razreda, kakovostnejšega od konkurenčnih, pa smo za material uporabili les in keramiko.

Predvsem lesna industrija je neizkoriščen potencial. Kako ste jo vi doživljali?

Ugotovil sem, da imamo veliko proizvajalcev oziroma predelovalcev lesa, ki so zelo sposobni in uspešni predvsem v tujini. Naš dobavitelj, denimo, dela za svetovno priznane oblikovalce. In tega ne vemo, dokler ne pridemo v stik z njimi. Je pa problem, ker imajo vsi ti manjši izdelki po mojem mnenju velik potencial, ampak sama industrija tega ni sposobna proizvajati, ker so vajeni obdelovati večje kose lesa.

Imajo sicer stroje, ampak za manjše kose potrebujejo več časa, zato se mora na drugi strani povečati povpraševanje, da se jim to sploh splača početi. Upamo, da bomo prebili led in spodbudili še druge oblikovalce, da se bodo lotili podobnih projektov.

Zakaj ste se odločili za Kickstarter in kako ste preračunali, koliko sredstev potrebujete za zagon proizvodnje?

Kickstarter je najbolj odmevna platforma za množično financiranje, po drugi strani pa je ameriški trg najbolj dovzeten za takšne izdelke. Res je, da smo se tudi mi odločili za nizek cilj, smo se pa prilagodili temu, koliko naročil lahko dobimo, da bo projekt uspel. Naš cilj je zbrati 25.000 dolarjev, kar je izredno malo. Zavedamo se, da s tem ne bomo pokrili vseh stroškov, tako da bomo Kickstarter izkoristili predvsem kot komunikacijsko orodje za promocijo. Kljub vsemu pa upamo, da bomo cilj presegli vsaj za trikrat ali štirikrat.

Omenili ste, da ni bilo preprosto najti nekoga v ZDA, da bi prijavil projekt. S kakšnimi težavami ste se soočali?

Ko smo se pogovarjali z ekipo Crowdfunding Slovenija, je vse skupaj zvenelo precej preprosto. Ker smo se osredotočali na sam izdelek in pripravo kampanje, smo iskanje »zastopnika« za projekt v ZDA pustili za konec, potem pa se je ravno tu zataknilo. Imam prijatelja, ki ima v ZDA dve podjetji, ampak smo ugotovili, da temu ne gre najbolj zaupati. Potem sem prosil kolega, ki živi in dela v Ameriki in ima več podjetij, pa si tega ni upal, ker se Američani preveč bojijo kakršnih koli davčnih ali pravnih tveganj. Tako sem začel iskati možnosti, da bi sam odprl podjetje v ZDA, kar je bilo prav tako videti precej preprosto, ampak sem dobil vrsto nasprotujočih si informacij, kako je s plačevanjem davkov.

Možnosti smo iskali tudi prek konzulatov in Ameriške gospodarske zbornice in dobili kontakt Slovenca, ki se je pred kratkim preselil v ZDA ter je bil pripravljen pomagati, ampak mu je računovodja to odsvetoval. K sreči smo nato vendarle našli fizično osebo, ki nam pomaga in bo za to dobila tudi primerno nagrado, mi pa bomo naredili vse, da bo kampanja uspešna.

Že imate načrt za distribucijo izdelkov po zaključeni kampanji Kickstarter?

O tem že razmišljamo. Eno je namreč narediti izdelek in preračunati vse stroške, drugo ga spraviti na trg. Tako da iščemo partnerja, ki bi bil pripravljen prevzeti distribucijo, pri čemer računamo, da bi morda našli kakšnega interesenta tudi s pomočjo Kickstarterja.