V londonski pospeševalnik Wayra, ki ga poganja telekomunikacijski gigant Telefonica, se odpravlja še en slovenski start up, Sqwiz, ki manjšim podjetjem omogoča, da v minuti naredijo spletno stran na podlagi njihove poslovne strani na facebooku.

Od Wayre pričakujejo predvsem podporo pri hitrejši rasti podjetja, torej da jim bo omogočila hitrejši dostop do mentorjev in investitorjev, ko jih bodo potrebovali, je povedal vodja ekipe Luka Pečaver. Eden glavnih ciljev Sqwiza je začetek sodelovanja s Telefonicino britansko družbo O2, ki je s 23 milijoni uporabnikov največji mobilni operater v Veliki Britaniji, dodaja Pečaver. Po koncu programa pa pričakujejo, da bodo še poglobili sodelovanje s Telefonicinimi podjetji in se prek njih razširili v Južno Ameriko. »Poleg tega si želimo, da bi čim hitreje prešli iz start up faze v fazo podjetja in se samostojno razširili na ameriški trg,« je dodal Pečaver.

V londonski Wayri se je »urilo« že precej slovenskih startupov, ki vsi po vrsti pravijo, da je bila izkušnja v Wayri dobra za razvoj podjetja, čeprav morda tam niso dobili vsega, kar so jim obljubili, odvisno pa je tudi od ambicij samega startupa, pravijo mladi podjetniki. »Wayra je bila z vidika vstopa na novi trg dobra priložnost, saj je prodor na večji trg včasih zelo zahteven. Nekaj denarja, prostor za delo in kontakti so pripomogli k lažjemu prehodu na britanski trg,« je povedal Tine Poštuvan, direktor podjetja EqualEyes, ki se je prvo med slovenskimi uvrstilo v Wayro. Poštuvan vsem, ki se prijavljalo ali že odhajajo tja, svetuje, naj se osredotočajo na tisto, po kar so prišli, vse druge nepotrebne »motnje« pa naj ignorirajo. »V Wayro naj vstopijo z že precej dodelanim produktom in nekaj uporabniki, pospeševalnik pa izkoristijo za izboljšanje produkta,« svetuje Poštuvan.

Prav tako so z vključitvijo v Wayro britanski trg odpirali v podjetju Aventa+ z njihovo aplikacijo Peekster, ki predstavlja most med tiskanimi in digitalnimi vsebinami. Po končanem programu v Wayri so začeli prodirati tudi na ameriški trg. Tam jim je vrata odprla predvsem udeležba na TechCrunchovi konferenci Disrupt, saj Wayra v ZDA ni prisotna, zaradi česar tam nima neke velike teže, pravi Tine Hamler, direktor podjetja Aventa+, so se pa zanjo odločili predvsem, ker je bil njihov primarni cilj britanski trg. » Wayra je tudi odlična lokacija in okolje, kjer se da nabrati izkušnje in znanje za spopad s še večjimi trgi,« je dejal Hamler.

S tem se načeloma strinja tudi Andraž Ogorevc, direktor podjetja MiDS, ki se je v Wayro uvrstil z aplikacijo iHelp za hitrejšo prvo pomoč. A obstaja še druga, slabša stran Wayre, pravi. »Obljubljajo veliko pomoči, čeprav je v resnici tudi Wayra sama še start up in ne prinaša dobrih rezultatov. Obljubljajo namreč znanje in mrežo kontaktov ter povezovanje z investitorji, ampak vsakega investitorja zanima, kaj si že naredil v Angliji. Če nisi Anglež, se v enem mesecu težko izkažeš, poleg tega pa tudi število investitorjev ni tako visoko, na Demo Day jih je prišlo le okoli 15,« je povedal Ogorevc, ki je prav poudaril, da je ob prihodu v Wayro pomembno imeti v rokah končan produkt, ki ga nato nadgrajuješ, zaradi številnih, tudi birokratskih, obveznosti pa je dobro, da v London odidejo vsaj trije člani ekipe. Še bolj kot London Ogorevc mladim podjetnikom priporoča, naj poskusijo v kakšni drugi državi, kjer ni toliko uspešnih zgodb in konkurence, ki te lahko čez noč spravi s trga.