Takšen bi bil osnovni vtis obiska spačkijade, ki se je minuli torek začela na letališču pri Postojni in se kani končati v nedeljo. »Če razmišljam, kako opredeliti spačkarja, bi rekla, da smo večinoma babyboomerji, ki smo rokenrol generacija, smo ekološki, čeprav eni našim avtomobilom oporekajo, da nimajo katalizatorjev, vendar naši avtomobili porabijo zelo malo goriva, vozimo se po stranskih cestah, z maksimalno hitrostjo 100 kilometrov na uro. To je naš način življenja, imamo pomladansko, jesensko srečanje, po Sloveniji smo razdeljeni na devet sekcij, izmenjujemo si izkušnje, fantje malo pošravfajo. Smo solidarni. Če pride tujec v Slovenijo, lahko računa na pomoč pri nastanitvi, najdbi delov, servisa, česar koli. Mi smo skupnost,« opredeli dogajanje Karmen Uglješič, ki na srečanju skrbi za gostujoče novinarje. Popeljala nas je v ta posebni svet, ki je na neki način podoben številnim poletnim festivalom, obenem pa je svetovno srečanje spačkov specifično, saj gre za enega prvih industrijskih izdelkov, ki si je izboril status »stare šole«. Predmeta ali naprave iz preteklih časov. In kar je še pred kakimi dvajsetimi leti morda komu delovalo kot prebetežna ali preveč družinska oblika festivalskega druženja, danes daje vtis zadnjega oporišča smisla. Seveda ob vseh festivalskih pritiklinah, vključno z zabavnim programom. V torek je v osrednjem cirkuško ogromnem šotoru nastopil big band, kot pravijo ljubljanski izvedenci za moto zabave, pa se največjo zabavo pričakuje v soboto.
Razlike v kolektivnem dojemanju
Povečano število spačkov se je minuli teden dalo opaziti po vsej Sloveniji, tako tudi v Ljubljani. Spačkarji so ljudje, ki ne potujejo po najravnejši črti do cilja, ampak gredo radi naokrog. Konec koncev imajo možnost odpiranja streh in panoramskega predajanja vožnji. In naravni klimi zaradi odprte strehe. Po konservativnih ocenah naj bi se na srečanju podružilo vsaj šest tisoč ljudi s tri tisoč avtomobili. Ne samo lastniki spačkov. Prišli so tudi lastniki sestrskih dian in iz francoskih filmov razvpitih Citroënovih kombijev tip H, ki se jim zavoljo potlačenega sprednjega dela ljubkovalno reče prašiči.