Medtem ko smo bili Slovenci stoletja zelo tesno povezani s srednjeevropskimi Germani, Hrvatje in Vojvodinci tudi z Madžari, so južneje dolgo obdobje živeli pod turško nadvlado, pod Azijci torej, katerih kultura se je zelo razlikovala od evropske. Zaradi vsega naštetega si je vsak od narodov oblikoval svojstven karakter, kar je po svoje prispevalo tudi k dostikrat nezadostnemu medsebojnemu razumevanju. Tako je v državi večkrat prihajalo do prav nenavadnih, po svoje tudi smešnih situacij in tudi takšnih, ki so prinašale splošno nezadovoljstvo. Železniško progo Beograd–Bar v dolžini 476 kilometrov so na primer gradili polnih 25 let, saj projekt tako tehnično kot finančno ni bil dobro pripravljen. Zlasti glede financiranja je zaradi trenj med republiškimi vodstvi prihajalo do daljših zastojev pri gradnji. Tudi projekt organiziranja zimskih olimpijskih iger leta 1984 v Sarajevu je presenetil ves svet in Jugoslovane same. Šlo je za pravi gradbeni in organizacijski podvig, ki ga Sarajevo brez pomembne pomoči Slovencev najverjetneje ne bi uspelo uresničiti. Težave so bile tudi s financiranjem dogodka. Svoj čas je po Jugoslaviji krožil tale šaljiv stereotip: »Srb govori, Hrvat poje, Slovenec dela, Bosanec se smeje, Črnogorec počiva.«

Nepošteno ravnanje s slovenskimi izseljenci

V Jugoslaviji ima letalski promet v zakupu JAT, ki ima svoj sedež v Beogradu in lahko počne s potniki, kar se mu zljubi. (…) To so bridko občutili in boleče doživeli na svoji koži slovenski izseljenci iz ZDA, ki so se vračali 9. julija, ko je bil eden najbolj vročih dni letošnjega poletja. Odpotovati bi morali ob desetih dopoldne, so pa dejansko odleteli ob desetih zvečer. Dvanajst ur zamude, in zakaj?

Po načrtu naj bi letalo JAT-a 9. julija zgodaj zjutraj odletelo iz Beograda v Amsterdam, tam naložilo skupino 68 potnikov, ki so prišli iz ZDA, jih prepeljalo na letališče Brnik pri Ljubljani in ob desetih zopet odletelo s skupino vračajočih se izseljencev v Amsterdam. Toda letalo se ni prikazalo ne v Amsterdamu ne na Brniku. Ko je že odletelo iz Beograda proti Nizozemski, je v zraku prejelo nalog, naj raje krene proti Münchnu. (…)

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo