Na fakulteti za naravoslovje in tehnologijo je leta 1994 diplomirala na temo vpliva poroznosti konfekcijskih medvlog na hitrost izhlapevanja znoja. Leta 2006 je magistrirala na ljubljanski fakulteti za družbene vede s področja menedžmenta neprofitnih organizacij. Preden je stopila v politiko, je na ministrstvu za finance delala na področju proračuna, nazadnje kot generalna direktorica direktorata za proračun.
Od septembra 2018 do januarja 2020 je v vladi Marjana Šarca prvič zasedla položaj ministrice za infrastrukturo. S tem področjem se pred tem ni strokovno ukvarjala. Na zadnjih državnozborskih volitvah njeni stranki ni uspel preboj v parlament, politično preživetje si je zagotovila s pripojitvijo Gibanju Svoboda. V vladi Roberta Goloba je bila najprej državna sekretarka za infrastrukturo, po rekonstrukciji v začetku leta 2023 pa znova ministrica.
Intervju za Objektiv je zaznamovala težava, značilna za slovenske infrastrukturne projekte – slabo načrtovanje. Na dogovorjeni in potrjeni termin za intervju so ministrici vzporedno organizirali drug sestanek, gostje so jo že čakali v sejni sobi. Pobudo za predčasni zaključek pogovora je najprej dala predstavnica za stike z javnostjo, kmalu zatem je postala nestrpna še ministrica. V dobrobit infrastrukturnemu razvoju Slovenije smo intervju sklenili 18 minut pred predvidenim rokom.
Za pot iz Maribora v Ljubljano sem si vzel nekaj več kot dve uri, nato pa mi je navigacija predlagala, naj pri Krašnji, torej že nekaj kilometrov pred zožitvijo zapustim avtocesto, sicer bom zamudil termin. Preusmerila me je na lokalne ceste, kjer sem v koloni skupaj z Avstrijci, Poljaki in Slovenci vozil mimo vrtca, šole in skozi spalna naselja. Ste že poklicali župane in županje teh občin ter jih prosili, naj v času gradnje tretjega voznega pasu na štajerski avtocesti, do leta 2027, potrpijo?Današnji zastoj je bil posledica prometne nesreče, torej izrednega dogodka. Vseskozi priporočamo, naj vozniki ne zapuščajo avtoceste in ne iščejo obvozov po lokalnih cestah. Poleg tega obvoz tudi ni krajši od vožnje po avtocesti, če počakate, da se nesreča razčisti.
Tega v mojem primeru ne moreva dokazati. Navigaciji sem zaupal – in napoved, kdaj bom prispel na cilj, je držala. Ali kritične razmere na slovenskih avtocestah po vaši oceni morda celo koristijo vašemu političnemu ratingu, saj lahko v javnosti nastopate kot rešiteljica težav, za katere ste politično soodgovorni?Ne bi se označila za rešiteljico, niti ne bi rekla, da gre za politično odgovornost. Vsa dela, tako na avtocestah, državnih cestah kot na železnici, se izvajajo zato, da bo infrastruktura v prihodnosti boljša in varnejša. Desetletja smo govorili, da potrebujemo tretji pas, o katerem sva začela pogovor. Zdaj ko ga gradimo, pa je vaše prvo vprašanje povezano z gnečo. Torej ko je projekt zastal, je bil problem, da ga ni, zdaj ko ga izvajamo, so problem zastoji.
Izkušnjo sem opisal zaradi vtisa, da okolje gradbišča ni pripravljeno na posledice. Med vožnjo po lokalnih cestah tudi nisem videl niti enega policista.Vsaka naložba, ki se izvaja ob normalnem prometu, je motnja. Z izvedbo ne moremo več čakati – infrastruktura se slabša in to zmanjšuje varnost na cestah. To bi lahko pomenilo več nesreč, česar si seveda nikakor ne želimo.
Javnomnenjska raziskava Dnevnika je zaznala dvig vaše priljubljenosti. Pri tem smo potegnili vzporednico z vašim vse pogostejšim javnim nastopanjem. Fotografirali so vas na odprtju avtocestnega priključka Dragomer na primorski avtocesti, v Šentvidu ob odprtju predora, v Litiji ob odprtju galerije Šklendrovec in prenovljene železniške postaje, na gradbišču Emonike ste zakopali časovno kapsulo, bili ste na zaključku izkopa 497 metrov dolgega predora Konovo, ki bo del 1,8 kilometra dolge navezovalne ceste na hitro cesto med Velenjem in Slovenj Gradcem, ter si ogledali gradnjo serminske vpadnice v Kopru … Skoraj ne mine teden, da v medijih ne bi bila objavljena vaša fotografija v odsevnem brezrokavniku in z delovno čelado na glavi.Ali ni prav, da državljankam in državljanom pokažemo, kaj in zakaj se gradi? Sama mislim, da je. Če bi želela obiskati vsa gradbišča, bi to lahko počela vsak dan. Obiskala sem zgolj ključne projekte – med njimi ste morda pozabili omeniti drugi tir. In res je, seznam je dolg, kar me veseli. V zadnjem mesecu se pogovarjamo o tem, da delamo veliko. Nekateri menijo, da celo preveč, čeprav so še pred nekaj meseci opozarjali na upad gradbenega sektorja. Vesela sem, da se je slika obrnila in zdaj kaže realno stanje. Delamo zato, da bo infrastruktura boljša – za ljudi in zaradi ljudi, ne zaradi sebe.