Kot poznavalec organiziranosti in delovanja milice in policije v času socializma in ob prehodu v kapitalizem oziroma delovanja milice in policije po prvih demokratičnih volitvah do danes zelo težko spremljam vse razlage in debate o tem, kaj vse si lahko privoščijo politika in oblastni organi. Tudi ob odzivu vlade, njenega predsednika in ministra za notranje zadeve v primeru Šutarjevega zakona so se pojavljala ne/upravičena vprašanja, ali gre v tem primeru, zaradi posameznega primera, za vpletanje v pristojnosti in delo policije. Da bi lahko odgovorili na takšno vprašanje, je treba najprej zelo dobro poznati pristojnosti vlade, predsednika vlade, ministrov in predstojnikov organov v sestavi ministrstev, preden se govori o političnem poseganju v pristojnosti in delo policije oziroma predstojnikov organov v sestavi ministrstev. Tudi obračanje besed razpravljalcev, ki te pristojnosti različno razlagajo, je v vsakem primeru neproduktivno. Še zlasti hudo pa je, če si te pristojnosti in odnos do predstojnika organa v sestavi ministrstva kdo razlaga na način, da se lahko z njim pogovarja samo še minister in da o predstojniku organa v sestavu ministrstva in delovanju tega organa ministru ne sme nihče reči nič, niti na seji vlade.

Politični poskus rušenja vlade

Vsak član vlade, vključno s predsednikom vlade, lahko glasuje za ali proti sistemski rešitvi, za ali proti pristojnosti organa v sestavi ministrstva in za ali proti imenovanju predstojnika organa v sestavi, ki ga predlaga pristojni minister. Seveda bi bilo zelo nekorektno do ministra ob imenovanju predstojnika organa v sestavi, če mu predsednik vlade ali član vlade tega ne bi povedal že prej oziroma če se z ministrom ne bi o tem že prej pogovoril, še zlasti, če gre za tako pomembnega predstojnika, kot je generalni direktor policije. Glede sistemskih zadev in pristojnosti pa se tako in tako vse reši prej na pristojnem odboru vlade. Zakaj to omenjam? Zato, ker sedaj nekateri izpostavljajo in celo zahtevajo, da bi moral odstopiti predsednik vlade oziroma vlada in tudi generalni direktor policije zaradi nesrečnega primera in nekaterih drugih očitkov oziroma razlogov, predvsem za nazaj.

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo