»V koroškem turizmu se zelo dobro zavedamo, da je to naš vir preživetja. Izjemno visoka kakovost vode, ki jo imamo na Koroškem, je naše bogastvo. In če bi to izgubili, bi imeli težave,« pripomni Klaus Ehrenbrandtner, ki od leta 2023 vodi uradno deželno turistično organizacijo ter skrbi za trženje in promocijo avstrijske Koroške kot turističnega cilja.

Kärnten Werbung ima svoje prostore v samem središču Celovca in v pisarni njenega direktorja ni mogoče zgrešiti, kateri je glavni adut dežele na turističnem trgu. Na stenah se razteza podoba ledeniškega jezera Weissensee (Belo jezero) v Ziljskih Alpah, ki velja za najvišje, a tudi najčistejše med koroškimi jezeri, saj se približuje kakovosti pitne vode in je prosojno do dvanajstih metrov globine.

Ehrenbrandtner je pravzaprav doma iz Salzburga, kjer je v bližini tega mesta v Klessheimu obiskoval eno od dveh najboljših turističnih šol v državi, nato študiral jezike in medije v Gradcu ter razvoj organizacij v švicarskem Baslu. Izkušeni turistični menedžer je skoraj 20 let za državno turistično organizacijo Österreich Werbung »obdeloval« tuje trge, od Nemčije, Velike Britanije do Arabskega polotoka, nato pa se je leta 2018 preselil na Koroško. Ko je prevzel odgovorni položaj na čelu organizacije, ki deluje kot osrednja točka med državo, regijami, občinami, podjetji in drugimi akterji v turizmu, je Korošcem obljubil, da ga bo pri njegovem delu vodilo načelo, po katerem bo »enakovredno upošteval potrebe tako gostov kot tudi gostiteljic in gostiteljev ter domačega prebivalstva«.

Z morja pred nosom v znosne temperature

Kako pomemben je turizem za domače prebivalstvo, je mogoče razbrati že iz številk, saj skupaj s prostočasnimi dejavnostmi ustvari okoli tri milijarde evrov dodane vrednosti. Toda Ehrenbrandtner opozori tudi na to, da je panoga pomemben delodajalec, še posebno v obrobnih regijah, kjer ni druge industrije. Kjer se ljudje ukvarjajo pretežno s kmetijstvom, omogoča preživetje številnim družinam, ki zato lahko ostanejo tam, kjer so od nekdaj doma. »Verjamem, da imamo na Koroškem veliko prednost v tem, da turizem večinoma temelji na majhnih, družinskih podjetjih, ki so ukoreninjena in močno vpeta v lokalno okolje. Oni sami živijo tukaj, tukaj živijo njihove družine, prijatelji. Živijo v okolju, ki jim s turizmom daje kruh, a se hkrati tudi zavedajo, da ga morajo ohraniti,« pravi Ehrenbrandtner, ki je prepričan, da so cilji turizma in okoljevarstva tesno povezani, kar še posebno velja za tako občutljive ekosisteme, kot so jezera.

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo