V kotu dnevne sobe je stalo drevce, okrašeno s tistimi dolgimi belimi sintetičnimi laski, ki so bili tedaj najbolj modna dekoracija. Pod drevesom so stale jaslice s prazno zibko – glineni Jezušček se je v njej pojavil šele po polnoči. In vse to v času resnega socializma, torej v času, ko nekateri trdijo, da se v predbožičnem času ni dalo kupiti pomaranč. A se spomnim, da so vedno bile na praznični mizi mojih starih staršev. Res pa je, da ne babice niti staršev nikoli nisem vprašala, kje so jih dobili in ali je bilo v to dejanje vmešano tihotapstvo. Ko smo se napokali pečene kure in mastnih klobas, smo si otroci razdelili darila: večinoma so bile to čokolade oziroma v letih največje stabilizacije sladkorne tablice in vedno so bili ob njih tudi listki smučarske loterije Podarim-dobim. Po darilih se je začela debata o tem, kam bi verujoči del družine odšel na polnočnico. Potem smo šli domov, naslednji dan, se pravi na božični dan, pa brez izgovorov v šolo in službo. Šele v srednji šoli sem si drznila učitelju samoupravljanja s temelji marksizma na božični dan kot zaprisežena ateistka zabrusiti, da nima pravice na ta dan dijakom razdeliti kontrolnih nalog, češ da je za nekatere praznik. A to je bilo tistega leta 1986, ko je predsednik Socialistične zveze delovnega ljudstva Jože Smole dobil nadimek Božiček, ker je na božični večer revolucionarno v televizijskem voščilu Slovencem voščil za praznik in se je tako simbolično začela slovenska pomlad.
Fotografija: Luka Cjuha
Čarobna božična iluzija
Moji otroški spomini na božični večer so povezani z dolgo mizo v dnevni sobi mojih starih staršev. Na čelu mize je vedno sedel ded, ki je pred večerjo odžlobudral molitev, otroci pa smo nestrpno čakali na amen, da smo lahko napadli babičino potico.
Priporočamo
Prijava
Še nimate računa? Ustvarite račun
×