To je bilo pred sedmimi leti, sedaj pa je Apple več kot očitno napovedal vojno trgu dlančnikov in mobilnih telefonov.

Multifunkcionalen "predvajalnik"

Ipod touch, predvajalnik glasbenih in videodatotek, ki poleg klasičnih funkcij predvajalnika multimedijskih vsebin ponuja še brskalnik, brezžično povezavo in bluetooth vmesnik, je po mojem mnenju resna grožnja vsem mogočim dlančnikom, ki ponujajo veliko manj za približno isto vsoto denarja.

Touch se s svojim 3,5-inčnim zaslonom in izredno enostavnim vmesnikom, prek katerega uporabnik pregleduje vsebine, shranjene na predvajalniku, v praksi obnese bolje kot marsikateri dlančnik znamke HP ali Palm. Osem- oziroma šestnajstgigabajtna različica Ipod toucha, ki sta trenutno na voljo, uporabnikom omogočata, da si nanj naložijo več kot tisoč skladb oziroma več kot deset ur videoposnetkov. Zaslon je dovolj velik za ogled filma, zvok prek priloženih slušalk pa boljši kot pri drugih "generičnih" predvajalnikih.

Težave s formatom in Itunesi

Vseeno nas je na testu zmotilo nekaj stvari. Ko smo hoteli preizkusiti, kako dobro se obnese gledanje filmov, smo morali vse naše domače posnetke, ki smo jih posneli v formatu avi in mpeg najprej pretvoriti v format mp4. Seveda poleg Ipod toucha nismo dobili programskega pretvornika, zato smo se morali znajti sami. Uporabniki imajo tako na izbiro dve možnosti: kupiti pretvornik ali ga s pomočjo programov za izmenjavo datotek najti na spletu. Nobena od možnosti ni preveč privlačna, sploh, če upoštevamo že tako relativno visoko ceno Ipod toucha. Tudi program Itunes za uporabnike operacijskega sistema Windows, kateri smo navajeni enostavnega prenašanja datotek med računalnikom in različnimi predvajalniki, predstavlja določen izziv.

Če na koncu potegnem črto pod vsem videnim, vseeno ugotavljam, da je "jabolčnikom" končno vsaj malo uspelo uravnotežiti razmerje med ceno in zmogljivostjo izdelka. Ipod touch predstavlja zelo uspešen napad na trg dlančnikov, čeprav Applu ostaja še veliko prostora za izboljšave.

Itouch s telefonom

Prostora za izboljšave je veliko tudi pri telefonski različici Itoucha, Iphonu, ki smo ga prav tako lahko uporabljali. V prehodu na evropski trg bi bilo najprej treba urediti možnost uporabljanja tretje generacije mobilne telefonije, UMTS in HSDPA (3,5) omrežij (trenutno podpira le Edge, torej generacijo 2,5), saj je brskanje z Wi-Fi brezžičnim omrežjem zaradi zaklepanja mnogokrat onemogočeno. Zanimivo je tudi to, da se pri Applu niso odločili za možnost pošiljanja MMS, obenem pa bi kamera lahko dobila še videoobliko in flash, s katerim bi kakovost fotografij zagotovo izboljšali. Če ob tem omenimo, da uporabnik fotografij ne more pošiljati niti s pomočjo zunanjih povezav (IR ali Bluetooth), torej le s pomočjo elektronske pošte, je zagata velika.

Zakaj torej takšna histerija okoli telefona, ki je tehnično zagotovo precej nedorasel konkurenci? Prepričani smo, da se pri Applu že dolgo časa zavedajo, da so pri prodaji tehničnih izdelkov pomembne tri zadeve: dizajn, veliko zabave in dober marketing. Iphone je zagotovo dizajnersko zelo dovršen telefon (čeprav še vedno v kategoriji "opek"), največja lastnost pa je princip "daj uporabniku tisto, kar zares hoče" - dobro zabavo in enostavno uporabnost. Z 8 gigabajti spomina lahko mirne duše naložite kopico filmov in glasbe, obenem pa vam telefon že po "defaultu" ponudi brskanje po vremenu, borznih straneh, youtubu, googleearthu... A najpomembnejše je to, da se telefon resnično obnaša kot orodje, s katerim je brskanje po svetovnem spletu ali branje elektronske pošte pravo zadovoljstvo - seveda, če najdete Wi-Fi. In če k temu prištejemo še hiperodzivnost programskega orodja, torej odličen uporabniški vmesnik, je jasno, da povprečni kupci kaj kmalu pozabijo na tehnične pomanjkljivosti, ki bodo, roko na srce, za evropski trg vendarle morale biti urejene. Iphone pač še vedno, tako kot Itouch, zagotavlja izvrstno zabavo. Dokler, kakopak, ne pridete do Itunesov. To pa je že druga zgodba...


Druga plat iPhonea: Poglejte na naš blog.