Prodaja novega ipada se je začela ob 9. uri v več izbranih trgovinah z zabavno elektroniko, kot so Big Bang, Comshop, Epl ter Istyle in Istore, je razvidno s spletnih strani teh prodajaln. Apple je novi iPad predstavil 7. marca, v ZDA in nekaterih drugih državah ga je začel prodajati 16. marca, z današnjim dnem jim sledi nov val držav, med njimi tudi Slovenija.

Apple je z ipadi povzročil pravi razcvet trga tabličnih računalnikov, ki so korenito premešali karte na celotnem računalniškem trgu nasploh, hkrati pa še vedno močno vodijo pred sicer številnimi konkurenčnimi tablicami.

Pred prodajalno že zgodaj vrsta ljudi

Že nekaj pred deveto uro zjutraj se je pred prodajalno Epl v središču Ljubljane zbralo kar nekaj applovih "vernikov", ki so si želeli med prvimi zagotoviti novo tablico. Prodajalci so natanko ob devetih tudi začeli s prodajo, vendar dovolili vstop le prvim štirim v vrsti, čez nekaj minut pa še enemu in tako dalje ...

Prvi iPad je Apple predstavil leta 2010, lani je sledil iPad 2. Samo v letošnjem letu naj bi po napovedih analitske hiše IMS Research prodal 70 milijonov ipadov. S tem naj bi svoj tržni delež povečal z 62 na 70 odstotkov.

Nova, izboljšana tretja različica iPada tako premore zaslon z višjo resolucijo (2084 x 1536 retina), poganja jo zmogljivejši štirijedrni procesor, kamera pa s petimi megapiksli omogoča tudi snemanje videoposnetkov v visoki ločljivosti (HD).

Novi iPad je sicer debelejši kot  predhodnik, saj bo njegova debelina znašala 9.4 milimetra, medtem ko pri iPadu 2 znaša 8,8 milimetra. Poleg tega je tudi težji, saj se je "poredil" s 600 na 640 gramov. Med programskimi dodatki je smiselno omeniti program za obdelavo fotografij iPhoto,  iMovie za videe in  Pages za urejanje besedil.

Cena za osnovni model se začne pri 479 evrih, konča pa pri 800 evrih za različico s 64 GB pomnilnika in Wi-Fi + 4G povezavama.

Apple dominira, sledi mu Samsung

V letu 2011 je Apple prodal 40,5 milijona ipadov in s tem zasedel 62-odstoten tržni delež. S 6,1 milijona prodanimi tablicami in devetodstotnim deležem je sledil južnokorejski Samsung Elelctronics.

Za njima so še ameriški Amazon (3,9 milijona, šest odstotkov), ameriški Barnes & Noble (3,3 milijona, pet odstotkov) in tajvanski Asustek Computer (2,1 milijona, trije odstotki), kažejo podatki analitske hiše IHS Isuppli.