Obamova administracija je izdala poziv k sprejetju neke vrste listine pravic potrošnikov do zasebnosti, kar bi skupaj oblikovala podjetja, potrošniške in druge skupine. Uvodoma bi šlo za prostovoljno dejavnost podjetij, kot so Google, Apple, Research in Motion in podobnih, kasneje pa bi morda tudi kongres sprejel ustrezen zakon.

Google bo prihodnji teden začel združevati podatke, ki jih dobiva glede elektronskih sporočil, družabnih in video strani svojih uporabnikov. Menda za to, da bi bile usluge boljše, vendar pa gre predvsem za pomoč oglaševalcem pri iskanju novih strank.

Naprave, kot so pametni telefoni in tablični računalniki, že sedaj spremljajo uporabnike glede njihovih interesov, kje se gibajo in s kom se družijo, da bi jih lažje obkrožali z oglasi. Proizvajalci iger in aplikacij so pod lupo vzeli tudi otroke, staršev pa ne obveščajo, kakšne osebne podatke so pridobili od otrok in kaj z njimi počnejo.

Vsak dela po svoje, pravil pa ni. "Zaupanje potrošnikov je bistvenega pomena za nadaljevanje rasti digitalne ekonomije, zato je listina pravic do zasebnosti zelo pomembna tako za podjetja kot za potrošnike, ki se morajo počutiti varne," je sporočil Obama.

V četrtek je zvezna država Kalifornija dosegla dogovor z največjimi proizvajalci aplikacij za pametne telefone in računalnike o tem, da bodo poslej potrošnike pred nakupom ali nalaganjem aplikacij na svoje naprave opozorili na to, da se bodo morali odpovedati delu zasebnosti. V to so privolila podjetja Apple, Google, Amazon, Microsoft, Research in Motion ter Hewlett-Packard.