Glede na evropsko zakonodajo morajo avtomobilski proizvajalci do leta 2015 zagotoviti, da bodo njihova vozila v povprečju povzročila le še 130 gramov CO2 na kilometer. Cilji posameznih podjetij so sicer prilagojeni glede na težo njihovih avtomobilov, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.

Cilj Daimlerja je, da bodo njegovi avtomobili povzročili največ 137,3 grama CO2 na kilometer, v povprečju pa so njegova vozila, prodana v lanskem letu, ta načrt presegla za 22,8 grama CO2 na kilometer.

Na lestvico proizvajalcev avtomobilov, ki so še daleč od meril EU, so se za Daimlerjem uvrstili japonska Nissan in Mazda, ameriški General Motors in romunska Dacia, ki za leto 2015 postavljeno mejo emisij CO2 presegajo za 20 gramov na kilometer.

Po podatkih EEA medtem nemški Audi cilj presega le še za 11,4 grama CO2 na kilometer, nemški BMW pa za 8,9 grama CO2 na kilometer. Še bolje gre francoskemu avtomobilskemu koncernu PSA Peugeot Citroen, italijanskemu Fiatu in francoskemu Renaultu, ki cilj presegajo za sedem gramov CO2 na kilometer.

Japonska Toyota se je meji povzročenih emisij CO2 že povsem približala, saj jo presega le za 0,7 grama na kilometer.

Proizvajalcem naj bi uspelo evropske cilje doseči s pomočjo novih okolju prijaznih modelov, tisti, ki meril leta 2015 ne bodo dosegli, pa bodo tvegali visoke kazni.