"Mislim, da se bodo stvari obrnile, ko bodo ljudje začeli drugače razmišljati o mobilnosti. V Ljubljani je določen sunek naredilo to, da so ta kolesa prišla v izposojo, s čimer so se ljudje začeli bolj navduševati nad vožnjo s kolesom," je ocenil Komac, eden od distributerjev električnih koles za vsakdanjo in profesionalno rabo v Sloveniji ter promotor slovenske polnilne postaje za električna vozila.

Električno kolo, znano tudi pod imeni pedelec, e-bike ali e-kolo, je kolo s pomožnim električnim motorjem. Kolesar ga lahko poganja povsem z lastno močjo (kot klasična kolesa) ali pa koristi pomoč elektromotorja po poljubni stopnji. Takšna kolesa dosežejo hitrost do 25 kilometrov na uro. Baterijo, ki je snemljiva, je mogoče polniti na običajni vtičnici, doseg z enim polnjenjem pa je od 40 do 60 kilometrov. Za vožnjo nista potrebna registracija ali vozniško dovoljenje, strošek goriva, to je elektrike, je 20 centov na sto kilometrov.

Poleg ekonomičnosti kolo odlikujeta tudi ekološkost in praktičnost, še posebej v urbanih središčih, kjer primanjkuje parkirnih mest. "Električno kolo je prevozno sredstvo, ne športni rekvizit. V tujini, kjer je tega mnogo več, je takšno kolo zelo uporabno za daljše razdalje, saj prideš na cilj neutrujen in nepreznojen. Če ti tako ustreza, pa enostavno ugasneš motor in poganjaš pedala," pojasnjuje Komac.

Cena električnih koles se giblje me 600 in 1500 evri. "Večinoma se kupujejo zložljivi modeli, katerih cena se giblje okoli 1000 evrov. Najcenejši se niso tako dobro prodajali, kot smo pričakovali, čeprav so ravno tako zelo dobra kolesa," je še dodal predstavnik podjetja ViaVerde, ki je med drugim zastopnik italijanskega proizvajalca koles Green Spark.

ViaVerde je sicer skupaj s partnerji Sico, Energetika Vransko ter E-Trust razvila tudi lastno proizvodnjo električnih polnilnih postaj. Prva naročila so prišla iz Italije.