Raziskava, ki jo je ob kampanji vodil Sheldon Paul Stone je ugotovil, da je v času od začetka akcije leta 2004 količina prodanih mil in alkoholnih razkužil za roke zrasla za trikrat, ob tem pa se je za polovico zmanjšalo število okužb z bolnišnično bakterijo MRSA in Clostridium difficile, ki so doslej povzročile številne smrtne primere. Vodja raziskave je število rešenih življenj ocenil na približno 10.000, poroča British Medical Journal. Podatki veljajo zgolj za območje Velike Britanije, kjer sta potekali kampanja in raziskava.

Milijarda funtov letno za zdravljenje in zgolj pol milijona za šest let trajajočo kampanjo

Letno je bilo pred tem 1000 smrtnih primerov pri okužbi z MRSA-o in kar štirikrat več smrtnih primerov pri okužbi s Clostridium difficile pri čemer so pristojni organi ocenili za milijardo funtov stroškov letno ob zdravljenju pacientov, ki so se okužili z navedenima boleznima. Do leta 2010, ko se je kampanja zaključila, pa so zanjo porabili zgolj 500 tisoč funtov.

Kampanja Umijte si roke je opozarjala tako zaposlene v bolnišnicah kot tudi obiskovalce. Na tisoče promocijskih plakatov, ki so opomnili, kako preprosta je lahko preprečitev smrtonosnih okužb, so obesili poleg postelj, umivalnikov in stranišč. Upali so, da plakati ne bodo opominjali zgolj na ravnanje kadar se posameznik nahaja v zdravstveni ustanovi, temveč da se bo spremenilo vedenje na tem področju tudi v zasebnih življenjih. Ob tem je Paul Stone dodal, da če bi bilo pranje rok lahko novo zdravilo, da bi ga farmacevtska podjetja lahko prodajala za med.