Sledeč medicinskim etikom ti primeri tako imenovanih ''brezpravnih rojstev'' odpirajo mnoga vprašanja – z ene strani so to vprašanja o vrednosti življenja invalidov, z druge strani pa vprašanja pritiska na zdravnike, ki bi jih te tožbe lahko povzročale. Zaradi izogibanja kasnejšim tožbam bi zdravniki lahko že zaradi najmanjšega suma napak na zarodkih začeli svetovati in opravljati splave. Medicinski etiki pa poleg tega nekatere odvetnike obtožujejo izkoriščanja bolnikov v iskanju zaslužka.

Psihološke posledice

''Težko razumem starše, ki gredo na sodišče in pred svojimi otroci izjavijo, da bi bilo za slednje bolje, da se ne bi nikoli rodili,'' je dejal Avraham Steinberg, etik iz medicinske šole univerze v Jeruzalemu, ki se med drugim, poroča hrvaški Tportal, sprašuje tudi, kakšne ''psihološke posledice ima to na otroke''.

V zadnjem času se v Izraelu pojavlja tudi vse več primerov, ko otroci sami tožijo bolnišnice s čimer dosežejo večje odškodnine, seveda z argumentom, da morajo celo svoje življenje preživeti v agoniji in bolečinah.

Tudi do 800.000 evrov odškodnine

V mnogih državah, kot sta Velika Britanija in večini ameriških zveznih držav, takih tožb sodišče sploh ne sprejema. Nasprotno pa jih je v Izraelu mnogo, saj so tam namreč pogoste tudi poroke med bratranci in sestričnami v drugem kolenu. Med muslimani je takih porok kar 40 odstotkov, med kristjani okoli 20, med beduini pa celo do 67.

Čeprav nekateri zdravniški etiki trdijo, da gre za manipulacijo in okoriščanje odvetnikov na račun bolnih otrok in njihovih družin, ki sicer dobijo tudi po 800 tisoč evrov odškodnin, pa se eden od odvetnikov, ki je še posebno uspešen v tovrstni primerih, Asaf Posner, zagovarja, da tudi zdravniki zaslužijo svoj delež cekinov. ''Zdravniki zaslužijo kopico denarja od bodočih staršev, ki jih plačujejo za zasebna testiranja in ultrazvoke. Zato se ne bi smeli pritoževati, če jih nekdo toži zaradi malomarnosti. Brez kritik bi zdravniška profesija postala skorumpirana.