Skupina raziskovalcev, ki jih vodi Detlef Reimer iz univerze v Leipzigu, je na letošnjem tehnološkem sejmu v Hannovru predstavila prilagodljive pnevmatike. "Dandanes je izbor pnevmatik vedno kompromis med njihovo sposobnostjo zaviranja in porabo goriva," je na sejmu povedal Reimer.

"Voznik avtomobila pa mora predvsem pri daljših vožnjah upoštevati raznolike vremenske razmere, vendar med vožnjo ne moreš kar tako zamenjati pnevmatike," je dejal Reimer.

Zato so nove prilagodljive pnevmatike opremljene z elektronskimi senzorji, ki so zmožni prepoznati različne vrste terena, ali je to avtocesta ali makadamska cesta. Prav tako so pnevmatike zmožne prepoznati, če je podnebje suho, ali če dežuje oziroma sneži.

Profili pnevmatik se glede na vremenske razmere dvignejo ali razširijo in to tudi med vožnjo. "To pomeni, da je avtomobil vedno opremljen z najboljšimi možnimi pnevmatikami, hrup in poraba goriva pa se avtomatsko optimizirata. Voznikom sploh ne bo več treba razmišljati o prilagajanju pnevmatik, saj te same od sebe razmišljajo," je dodal Reimer.

Vendar so nove pnevmatike še daleč od končnega produkta, saj raziskave še potekajo, predvsem na materialih, ki bi se lahko uporabljali za premične dele profilov pnevmatik, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

"Kljub temu smo pnevmatike za vsak slučaj patentirali," je še dejal Reimer.