V zadnjih 20 letih je bil pri sistemu tehničnih pregledov storjen velik napredek, saj so pregledi postali bolj dostopni državljanom, ni več gneč za opravljanje pregledov, tehnična opremljenost servisov je na zelo visoki ravni, visoka pa je tudi strokovna usposobljenost izvajalcev, je poudaril Zajc.

Vendar pa tudi v sistemu tehničnih pregledov obstajajo pomanjkljivosti, ki bi jih bilo po mnenju Zajca treba odpraviti. Pri tem je izpostavil, da veliko lastnikov osebnih vozil na tehnični pregled pride le po potrdilo o opravljenem pregledu, ne zanima pa jih, ali je njihov avtomobil tudi res tehnično brezhiben.

Na marsikaterem tehničnem pregledu je tudi dobiček postavljen pred varnost, ko izvajalce storitev ne zanima, ali dovolj kakovostno opravljajo storitve ali pa tehnične preglede "opravljajo kar na daljavo", je poudaril.

Predsednica Zveze potrošnikov Slovenije Breda Kutin je dejala, da potrošniki plačujejo storitve, pri katerih pa pogosto ne zahtevajo opravljene celotne storitve, temveč le potrdilo o opravljenem pregledu. Po njenem mnenju se premalo zavedamo, kako tehnična pripravljenost vozila lahko vpliva na varnost v prometu.

Vozni park v Sloveniji se je sicer v zadnjih letih pomladil, povprečna starost osebnih avtomobilov pa je šest let, je pojasnil Tomaž Svetina iz Agencije RS za varnost prometa. "Posledično se je zmanjšalo tudi število zavrnjenih vozil na tehničnih pregledih na približno 12 odstotkov," je poudaril.

Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije je predstavil testiranje kakovosti tehničnih pregledov, v katerem so z istim avtomobilom, ki je imel 13 napak s seznama, ki naj bi jih na pregledu opazili in nanje opozorili, obiskali 24 naključno izbranih delavnic po Sloveniji.

Na pregled so se odpravili kot običajni potrošniki, pri tem pa izvajalcev storitev niso prepričevali, naj jim izdajo potrdilo o opravljenem pregledu, je pojasnil.

Na nobenem izmed tehničnih pregledov niso bile ugotovljene vse napake na avtomobilih, na petih tehničnih pregledih pa so celo izdali potrdilo o tehnični brezhibnosti avtomobila. Največ preglednikov je ugotovilo nedelujočo luč nad registrsko tablico in okvarjen končnik na sprednjem desnem kolesu. Le en preglednik pa je odkril, da je napačna smer brizganja vode na vetrobransko steklo.

Lani se je v Sloveniji zgodilo 22.751 prometnih nesreč, od tega se jih je 130 končalo s smrtnimi žrtvami. Razlogi zanje so različni, raziskave pa dokazujejo, da je za nesreče nemalokrat kriva tehnična okvara na avtomobilu. Zveza potrošnikov Slovenije zato skupaj z agencijo potrošnike poziva, da potrdilo o opravljenem tehničnem pregledu ni samo papir za podaljšanje registracije, pač pa dokaz, da je vozilo brezhibno in primerno za varno udeležbo v prometu.