"Glede na okoliščine, v katerih smo poslovali, je bilo lansko leto uspešno," je na današnjem srečanju z novinarji na Brdu pri Kranju povedal predsednik uprave Revoza Aleš Bratož. Pojasnil je, da je zaradi višje sile, to je katastrofe na Japonskem, prišlo do zmanjšanega obsega proizvodnje. Temu primerno bodo nižji tudi ustvarjeni prihodki in poslovni izid. Vendar Bratož do februarske objave finančnih rezultatov o njih ne more podrobneje govoriti. Poslovanje v letu 2012 pa bo odvisno predvsem od razvoja in prodaje novega twinga ter od tega, kako bodo novost sprejeli kupci. Drugi faktor bodo razmere na evropskih trgih, kamor Revoz proda večino svojih vozil. Največji del proizvodnje je namenjen v Francijo, na Nizozemsko in v Italijo.

V podjetju se bodo morali soočiti z napovedmi, da se bo tudi letos evropsko tržišče zmanjšalo, in se čim hitreje odzvati na nove razmere. "Smo zmerni optimisti, upamo, da se bomo letos približali količini, ki smo jo dosegli lani," pravi Bratož. Zaradi zmanjševanja deleža clia II, ki je na koncu svoje življenjske poti, pa je v proizvodnji pričakovati povečanje deleža twinga. Trenutno je v podjetju 2400 zaposlenih, ki v dveh izmenah in pol dnevno proizvedejo 780 vozil. Tristo zaposlenih je vezanih na delo v polovični izmeni, ki jo nameravajo letos ukiniti in preiti na dvoizmensko delo, kar je odvisno od povpraševanja na trgih. Temu primerno bodo prilagodili tudi število zaposlenih.

"Twingo ima življenjski cikel kot ostali proizvodi in te manjše količine clia ter twinga ne zadostujejo, da bi obdržali trenutni obseg dela," je za STA pojasnil Bratož, a obenem poudaril, da se že pripravljajo na nadaljnji korak razvoja tovarne z novim projektom, ki je že v teku in predvideva proizvodnjo naslednika twinga in štirisedežnega smarta v Novem mestu. Revoz je sicer močno vpet v delovanje celotne skupine Renault, v kateri se po učinkovitosti uvršča v sam vrh. Skupina Renault je lani prodala preko 2,7 milijona vozil, kar je 3,6 odstotka več kot leto pred tem. Kljub rahlemu padcu prodaje v Evropi je zaradi povečanja drugih trgov dosegla rekordno prodajo. V svetu je zabeležila 3,6-odstotni tržni delež.

V Sloveniji Renault ostaja vodilna avtomobilska znamka s 16,6-odstotnim tržnim deležem, v porastu pa je tudi prodaja Dacie, ki je lani dosegla 1,5-odstotni tržni delež. "Položaj nam ni bil zelo naklonjen, saj so nam gospodarsko okolje in okoljski vplivi ponagajali," je pojasnil direktor prodajne mreže Renault in Dacia v Sloveniji Aleš Suhorepec ter dodal, da je bilo lansko leto primerljivo z letom 2010, čeprav je bil realni trg za tri odstotne točke nižji. Z izidom so zadovoljni tudi pri prodaji vozil Nissan. Direktor znamke Nissan za regijo Adriatic Dinko Terzić je pojasnil, da so povečali svoj tržni delež v regiji celo za 30 odstotkov. Dober rezultat dosegajo tudi v Sloveniji, kjer je Nissan najbolje prodajana japonska blagovna znamka avtomobilov.