Ponovno prevlado General Motorsa v avtomobilski industriji so analitiki pričakovali, je poročala nemška tiskovna agencija dpa. Vendar pa Volkswagen napreduje s kar dolgimi koraki: medtem ko so Nemci lani povečali prodajo za 14,3 odstotka, so jo Američani le za 7,6 odstotka. Medtem ko je General Motors lani doživel pravi razcvet povpraševanja na domačem trgu, pa se je rast prodaje v Evropi, kjer je navzoč s svojo hčerinsko družbo Opel, ter v Južni Ameriki upočasnila.

To je občudovanja vredna vrnitev General Motorsa na svetovni avtomobilski prestol, potem ko je od razglasitve insolventnosti minilo komaj dve leti in pol. Večmilijardna državna pomoč mu je poleti 2009 omogočila nov začetek in od takrat General Motors spet služi dobre denarce.

Tretji največji proizvajalec avtomobilov na svetu je Toyota, ki je morala lani zaradi tehničnih težav s stopalkami za plin odpoklicati veliko število avtomobilov, še huje pa jo je prizadel marčni potres na Japonskem, po katerem je proizvodnja za več mesecev obstala. Pred tem je bil japonski koncern največji proizvajalec avtomobilov na svetu. Po lanskem upadu prodaje naj bi bi se ta letos spet povečala na 8,5 milijona vozil.

Volkswagen je v prizadevanjih za dosego cilja, postati največji na svetu, med drugim zgradil svojo lastno tovarno v ZDA ter okrepil navzočnost na kitajskem trgu, ki je sicer izredno pomemben tudi za General Motors. Do leta 2018 si želi nemški koncern s svojimi znamkami, med katere sodijo tudi Audi, Škoda in Seat, povečati prodajo na več kot 10 milijonov avtomobilov.

Vrh svetovnih avtomobilskih proizvajalcev pa si želi doseči tudi južnokorejski koncern Hyundai s svojo hčerinsko družbo Kia. Lani sta oba skupaj prodala 6,6 milijona avtomobilov in s tem povečala prodajo še bolj kot Volkswagen.