V ponedeljek je Meta napovedala, da bodo podjetja lahko prikazovala t. i. statusne oglase v WhatsAppu, ki bodo uporabnike pozivali k interakciji z oglaševalci prek funkcij za sporočanje znotraj aplikacije. Oglasi bodo vidni zgolj na zavihku »Posodobitve«, s čimer želi podjetje ohraniti ločnico med promocijami in osebnimi pogovori uporabnikov. Poleg tega bo Meta začela monetizirati tudi funkcijo kanalov v WhatsAppu prek iskalnih oglasov in naročnin.

Do zdaj brez oglasov

Meta že omogoča oglaševalcem, da na Facebooku in Instagramu prikazujejo t. i. »click-to-message« sporočila, ki uporabnike preusmerijo na WhatsApp, kjer se lahko neposredno pogovarjajo s podjetji. »Sporočila med blagovnimi znamkami in potrošniki bi morala postati naslednji steber našega poslovanja,« je Zuckerberg dejal analitikom aprila letos in dodal, da ima WhatsApp več kot 3 milijarde mesečnih uporabnikov, od tega več kot 100 milijonov v ZDA, kjer platforma hitro raste.

Zdaj pa bodo podjetja lahko prikazovala tudi oglase neposredno v aplikaciji. Novi statusni oglasi se bodo prikazovali znotraj zavihka »Posodobitve«, natančneje v funkciji »Stanje«, ki omogoča deljenje slik, videov in besedil, ki izginejo po 24 urah – podobno kot Instagramove zgodbe.

Odkar je Meta leta 2014 kupila WhatsApp, aplikacija še naprej beleži rast po vsem svetu. A za razliko od Facebooka, Instagrama in Threads, WhatsApp do zdaj ni dovoljeval oglaševanja. 

FILED - 21 January 2022, Berlin: A view of the icon of the app Whatsapp on the screen of a smartphone. Photo: Fabian Sommer/dpa

Meta sicer ne razkriva konkretnih prihodkov od WhatsAppa, a analitiki ocenjujejo, da aplikacija ustvarja med 500 milijoni in 1 milijardo dolarjev letno z zaračunavanjem podjetjem za orodja in storitve, ki jim omogočajo pošiljanje sporočil uporabnikom. Foto: DPA

Več funkcij bo treba plačati

Meta bo za prikazovanje oglasov v WhatsAppu uporabljala zgolj osnovne informacije, kot so država, mesto, naprava, jezik ter uporabniški vzorci, denimo s kom uporabnik komunicira in katere oglase spremlja, je pojasnila Nikila Srinivasan, vodja produktov za poslovna sporočila pri Meti.

Junija 2023 je Meta uvedla zavihek »Posodobitve«, skupaj s funkcijo »Kanali«, ki omogoča posameznikom in organizacijam, da sledilcem pošiljajo oddajna sporočila – ločeno od osebne komunikacije. Meta namerava monetizirati tudi to funkcijo.

Upravljavci kanalov bodo lahko zdaj plačevali za večjo vidnost svojih kanalov v iskalniku, podobno kot oglasi v Applovi in Googlovi trgovini z aplikacijami. Poleg tega bodo lahko zaračunavali mesečne naročnine za dostop do ekskluzivne vsebine. Meta sprva od teh naročnin ne bo neposredno zaslužila, a v prihodnje načrtuje 10-odstotni delež, so sporočili.

Srinivasan je še dodala, da Meta želi z omejitvijo oglasov na zavihek »Posodobitve« čim manj motiti uporabniško izkušnjo. Uporabniška stanja, osebna sporočila in klici v WhatsAppu bodo ostali šifrirani.

Priporočamo