V začetku meseca je veriga hitre prehrane začela omejeno promocijo, v sklopu katere so meniji »happy meal« vsebovali mini igrače pikaču in ekskluzivne karte pokemon. Oboževalci, mladi in stari, so množično drli v njihove restavracije, nekateri so se postavili v vrsto že pred zoro. Do konca prvega dne so bile zaloge razprodane.
A za praznimi policami so ostali tudi prazni zavitki in porcije krompirčka, raztreseni po pločnikih. Preprodajalci so namreč kupovali obroke v velikih količinah samo zaradi ekskluzivnih kart in igrač, hrano pa zmetali proč ter nato zbirateljske predmete preprodajali na spletu za stotine dolarjev.
Pokemonmanija na Japonskem:
Subkultura pokemon
Zbiranje kart pokemon je na Japonskem prava subkultura, redke karte dosegajo celo štirimestne vsote. Za mnoge je bila priložnost, da si za ceno »happy meala« – približno 510 jenov oziroma tri evre – zagotovijo karto iz omejene serije, enostavno preveč mamljiva. Lov na karte je tako postal opozorilna zgodba o današnji dobi preprodajalske ekonomije.
Veriga napovedala spremembe
»Ne verjamemo v puščanje in zavračanje hrane,« so zapisali v sporočilu pri japonskem McDonald'su, pri tem pa dodali, da je dogodek v nasprotju z njihovim poslanstvom. Akcijo so takoj ukinili. Podjetje je napovedalo strožja pravila za prihodnje akcije, vključno z omejitvami nakupa, ukinitvijo spletnih naročil in možnostjo zavrnitve postrežbe kršiteljem.