»Položaj v družbi Deutsche Bahn je dramatičen, še posebej če upoštevamo zadovoljstvo strank, točnost in dobičkonosnost,« je dejal nemški minister za promet Patrick Schnieder.
Deutsche Bahn je v celoti v lasti zvezne vlade in prevladuje v potniškem železniškem prometu v Nemčiji. Že leta se sooča z negativnimi poslovnimi rezultati in nizko kakovostjo storitev. Javno zasmehovanje povzročajo predvsem kronične zamude.
»Zdaj se ukvarjamo z vzroki za trenutno stanje,« je dejal Schnieder, ki je minister za promet postal letošnjega maja. Poudaril je, da bo reševanje težav družbe Deutsche Bahn zahtevalo nov pristop v organizaciji in zaposlovanju podjetja.
Kronične zamude nemških vlakov
Lutz je bil dolgoletni član vodstva Deutsche Bahna in je podjetje vodil od leta 2017, a mu ni uspelo doseči preobrata v poslovanju, ki se je poslabševalo že pred njegovim prihodom. Delež medkrajevnih vlakov, ki so prispeli pravočasno, je padel z 78,5 odstotka leta 2017 na rekordno nizkih 62,5 odstotka lani.
Deutsche Bahn je po deležu vlakov, ki nimajo zamud, med najslabšimi operaterji železnic v Evropi, saj po uradnih statistikah zamuja več kot tretjina njegovih vlakov, na nekaterih obremenjenih povezavah pa manj kot polovica. Zamude so pogoste tudi na progah hitrih vlakov ICE in pri drugih zasebnih železniških operaterjih v Nemčiji.
Na lestvicah na dnu tudi Slovenija
Na različnih lestvicah zadovoljstva potnikov in zamud, ki jih objavljajo organizacije, kot sta Transport & Environment in EPF, se na dnu pogosto znajdejo še železnice v Grčiji in Sloveniji ter operater hitrih vlakov med Francijo in Veliko Britanijo skozi predor pod Rokavskim prelivom Eurostar. Med najbolje ocenjene sodijo železnice v Švici, Italiji in na Nizozemskem.
Zanemarjanje železniške infrastrukture
Del vzrokov za težave je slabo stanje železniške infrastrukture, ki jo prav tako upravlja Deutsche Bahn, zaradi prenizkih investicij v zadnjih dveh desetletjih. To sicer ni izključno njihova krivda, saj so bile nizke naložbe v javno infrastrukturo del nemške varčevalne državne politike v letih po gospodarski krizi 2008, ta primanjkljaj pa je bil viden tudi v drugih oblikah transporta in javnih storitvah, a manj izrazito kot pri železnicah.
Slabo poslovanje
Minuli mesec je podjetje poročalo o izgubi v višini 760 milijonov evrov v prvem polletju leta – to je milijarda evrov manj kot v enakem obdobju lani. Lutz je to označil kot »napredek po korakih«, vendar je novi minister za promet očitno izgubil zaupanje v njegovo vodenje.
Načrti vlade za izboljšanje železniškega prometa
Minister za promet Schnieder je napovedal, da bo ministrstvo do 22. septembra objavilo svojo »agendo za zadovoljne stranke železnic«, ki bo del načrta za reformo Deutsche Bahna.
Nova vlada je prav tako ustanovila poseben sklad v višini 500 milijard evrov za posodobitev infrastrukture, del katerega bo namenjen modernizaciji železniškega omrežja.
Schnieder je dejal, da upa, da bo strategijo in Lutzevega naslednika predstavil »v relativno kratkem času«.