»Položaj v družbi Deutsche Bahn je dramatičen, še posebej če upoštevamo zadovoljstvo strank, točnost in dobičkonosnost,« je dejal nemški minister za promet Patrick Schnieder.

Deutsche Bahn je v celoti v lasti zvezne vlade in prevladuje v potniškem železniškem prometu v Nemčiji. Že leta se sooča z negativnimi poslovnimi rezultati in nizko  kakovostjo storitev. Javno zasmehovanje povzročajo predvsem kronične zamude.

"Stay train" is written on display boards at Hamburg Central Station after long-distance traffic in northern Germany came to a standstill in Hamburg, Germany, Saturday, Oct.8, 2022. According to Deutsche Bahn, a technical malfunction is currently causing a complete standstill in long-distance traffic in northern Germany. All ICE as well as IC and EC trains in northern Germany are affected, Deutsche Bahn announced on Saturday morning. (Bodo Marks/dpa via AP)

Zamude in odpovedi vlakov so v Nemčiji pogoste. Foto: AP

»Zdaj se ukvarjamo z vzroki za trenutno stanje,« je dejal Schnieder, ki je minister za promet postal letošnjega maja. Poudaril je, da bo reševanje težav družbe Deutsche Bahn zahtevalo nov pristop v organizaciji in zaposlovanju podjetja.

Kronične zamude nemških vlakov

Lutz je bil dolgoletni član vodstva Deutsche Bahna in je podjetje vodil od leta 2017, a mu ni uspelo doseči preobrata v poslovanju, ki se je poslabševalo že pred njegovim prihodom. Delež medkrajevnih vlakov, ki so prispeli pravočasno, je padel z 78,5 odstotka leta 2017 na rekordno nizkih 62,5 odstotka lani.

Deutsche Bahn je po deležu vlakov, ki nimajo zamud, med najslabšimi operaterji železnic v Evropi, saj po uradnih statistikah zamuja več kot tretjina njegovih vlakov, na nekaterih obremenjenih povezavah pa manj kot polovica. Zamude so pogoste tudi na progah hitrih vlakov ICE in pri drugih zasebnih železniških operaterjih v Nemčiji.

Na lestvicah na dnu tudi Slovenija

Na različnih lestvicah zadovoljstva potnikov in zamud, ki jih objavljajo organizacije, kot sta Transport & Environment in EPF, se na dnu pogosto znajdejo še železnice v Grčiji in Sloveniji ter operater hitrih vlakov med Francijo in Veliko Britanijo skozi predor pod Rokavskim prelivom Eurostar. Med najbolje ocenjene sodijo železnice v Švici, Italiji in na Nizozemskem.

Zanemarjanje železniške infrastrukture

Del vzrokov za težave je slabo stanje železniške infrastrukture, ki jo prav tako upravlja Deutsche Bahn, zaradi prenizkih investicij v zadnjih dveh desetletjih. To sicer ni izključno njihova krivda, saj so bile nizke naložbe v javno infrastrukturo del nemške varčevalne državne politike v letih po gospodarski krizi 2008, ta primanjkljaj pa je bil viden tudi v drugih oblikah transporta in javnih storitvah, a manj izrazito kot pri železnicah. 

FILE - This Tuesday, Oct. 19, 2010 photo from files shows passengers walking by a German Intercity Express (ICE) high speed train, left, and a Eurostar high speed train at St. Pancras International Station in London. From 2013, Germany's Deutsche Bahn will provide a high speed train service between Germany and London. Two Canadian pension plans are paying 2.1 billion pounds ($3.4 billion) for rights to operate the high-speed rail link between London and the Channel Tunnel, the British government said Friday, Nov. 5, 2010. Borealis Infrastructure and Ontario Teachers' Pension Plan teamed up to win a 30-year franchise to operate the 68-mile (109-kilometer) line, the Department for Transport said. The government will continue to own the line, associated infrastructure and land. The route currently links London to Brussels and Paris, but by 2013 is expected to include links to Amsterdam, Holland, and both Cologne and Frankfurt in Germany. (AP Photo/Lennart Preiss, File)

Nemški hitri vlaki ICE in vlaki Eurostar so med najslabše ocenjenimi hitrimi vlaki v Evropi. Foto: AP

Slabo poslovanje

Minuli  mesec je podjetje poročalo o izgubi v višini 760 milijonov evrov v prvem polletju leta – to je milijarda evrov manj kot v enakem obdobju lani. Lutz je to označil kot »napredek po korakih«, vendar je novi minister za promet očitno izgubil zaupanje v njegovo vodenje.

Načrti vlade za izboljšanje železniškega prometa 

Minister za promet Schnieder je napovedal, da bo ministrstvo do 22. septembra objavilo svojo »agendo za zadovoljne stranke železnic«, ki bo del načrta za reformo Deutsche Bahna.

Nova vlada je prav tako ustanovila poseben sklad v višini 500 milijard evrov za posodobitev infrastrukture, del katerega bo namenjen modernizaciji železniškega omrežja.

Schnieder je dejal, da upa, da bo strategijo in Lutzevega naslednika predstavil »v relativno kratkem času«.

Priporočamo