Do nesreče je prišlo danes zjutraj, ko je ladja vplula v zunanje pristanišče. 69 metrov dolg tanker "Capella" je trčil v 44 metrov dolgo oskrbovalno plovilo za morje "Coastal Legend". Vodna policija preiskuje vzrok trčenja. Obseg škode še ni jasen.

Po podatkih poveljstva za pomorske nesreče sta se obe plovili lahko privezali v pristanišču in nista v nevarnosti, da bi se potopili. Plovilo na odprtem morju je bilo v trčenju poškodovano. Reševalne ekipe ocenjujejo, da je razpoka dolga 80 centimetrov. Puščalo je gorivo, pod oporniki ladje Lübbertkai pa večinoma plava rdeč oljni film.

Reševalci Zvezne agencije za tehnično pomoč in gasilci so postavili oljne brane. S posebno opremo, imenovano skimmerji, poskušajo odstraniti nafto z vodne površine. Strokovnjaki menijo, da gre za "kompleksen incident onesnaženja", ko razlitje doseže pet kubičnih metrov ali več – torej 5000 litrov. Poveljstvo za nujne primere nato prevzame poveljstvo nad operacijo.

Reševalci nosijo dihalne maske, da bi se izognili vdihavanju hlapov. Prizadevajo si odstraniti večino nafte pred opoldansko plimo in tako preprečiti, da bi gorivo iz pristaniškega bazena pronicalo še dlje v odprto morje. Posadka letala za izvidovanje nafte opazuje prizorišče iz zraka. V uporabi je tudi posebno plovilo za zajemanje nafte.

Greenpeace pričakuje obsežno škodo

Okoljska organizacija Greenpeace pričakuje obsežnejšo škodo. »Po tem trčenju se okoljski škodi ne moremo izogniti,« se boji morski biolog Thilo Maack. »Živali, ki bodo prišle v stik z nafto, bodo zastrupljene.« 

Nafta preprečuje izmenjavo kisika med vodo in zrakom. To ogroža planktonske nevretenčarje z zadušitvijo. "Ribje škrge se lahko zlepijo skupaj in vodne ptice izgubijo zaščitno izolacijsko plast," je dejal Maack.

Če se nafta ne odstrani dovolj hitro, bi lahko bil ekosistem onesnažen za dolgo časa. »Nafta se lahko usede v pristaniških sedimentih in sprošča onesnaževala več let,« je pojasnil strokovnjak za odzivanje na krize pri Greenpeaceu.

Priporočamo