Podatki kažejo na rast prodaje v različnih trgovinah. Povečala se je predvsem prodaja v trgovini z oblačili, z motornimi vozili in deli zanje ter s pohištvom in opremo za dom. Medtem se je prodaja elektronike in gradbenega materiala zmanjšala. 

Analitiki so te podatke ocenili za solidne, vendar so nekateri opozorili na tveganje oslabitve prodaje v trgovini na drobno v drugi polovici leta 2025, potem ko so pred kratkim objavljeni podatki z ameriškega trga dela razočarali.

Na ministrstvu so hkrati navzgor popravili podatke o junijski prodaji v trgovini na drobno. Ta se je povečala za 0,9 odstotka in ne za 0,6 odstotka, kolikor so izračunali sprva. Ta rast je sledila dvema zaporednima mesecema upada prodaje v aprilu in maju.

Brez upoštevanja prodaje avtomobilov, ki je nestanovitna, odkar je ameriški predsednik Donald Trump uvedel carine na številne tuje avtomobile, se je prodaja v trgovini na drobno julija povečala za 0,3 odstotka.

Prodaja avtomobilov se je julija povečala za 1,6 odstotka. Zdi se, da se je prodaja vozil vrnila na običajno raven, potem ko so Američani poskušali spomladi poskušali prehiteti Trumpove 25-odstotne carine na uvožene avtomobile in dele, nato pa je sledil padec prodaje vozil, je dejal Samuel Tombs iz družbe Pantheon Macroeconomics.

Tuan Nguyen iz družbe RSM US pa je opozoril, da je težko pripisati celotno julijsko rast prodaje odpornim ameriškim kupcem. Precejšen del rasti je verjetno posledica naraščajočih cen uvoženega blaga pod vplivom carin, je dejal. Strma rast prodaje pohištva denimo po njegovih besedah kaže, da so kupci poskušali prehiteti carine.

Priporočamo