V načrtu leta je kot končna destinacija naveden Luksemburg, čeprav letala, kot kaže, niso nikoli vstopila v evropski zračni prostor. Pojavile so se bojazni, kaj bi Kitajska lahko pošiljala Iranu med spopadi z Izraelom.
Letalski strokovnjaki opozarjajo, da se ta tip letala – Boeing 747 tovorna letala – običajno uporablja za prevoz vojaške opreme in orožja ter za pogodbene posle z državami. "Tovrstni tovori vedno vzbudijo pozornost zaradi možnosti, da bi Kitajska lahko pomagala Iranu," je dejal Andrea Ghiselli, predavatelj na Univerzi v Exeterju in strokovnjak za odnose Kitajske z Bližnjim vzhodom in Severno Afriko.
Kitajska in Iran: Strateška partnerja z enotnim ciljem
Kitajska in Iran sta strateška partnerja, ki ju povezuje predvsem nasprotovanje svetovnemu redu pod vodstvom ZDA in zavzemanje za novo, "multipolarno" fazo v globalni diplomaciji. Iran je obenem eden ključnih kitajskih dobaviteljev energentov – dnevno dobavlja do dva milijona sodčkov nafte – zato ni presenetljivo, da bi Peking lahko iskal načine za stabilizacijo Islamske republike.
"Padec sedanjega režima bi bil resen udarec in bi povzročil veliko nestabilnost na Bližnjem vzhodu, kar bi na koncu ogrozilo kitajske energetske in gospodarske interese," je povedal Ghiselli. "Poleg tega znotraj Irana verjetno obstajajo mnogi, ki pričakujejo neko vrsto pomoči iz Kitajske."
Kitajska se tudi v preteklosti ni preveč ozirala na mednarodne sankcije – na primer, Iranu je pošiljala na tisoče ton materiala za balistične izstrelke, ki bi jih lahko uporabljali pri razvoju jedrskega orožja.
Peking previden, a možnost dobav ostaja odprta
Kljub vsemu strokovnjaki menijo, da se Kitajska trenutno obnaša zelo previdno. Odprto vpletanje v izraelsko-iranski konflikt bi lahko ogrozilo poskuse Kitajske, da stabilizira odnose z Združenimi državami, največjim zaveznikom Izraela. Peking si še vedno ni opomogel od visoko tvegane trgovinske vojne z Washingtonom.
"Prisotnost kitajske vojaške opreme bi to ogrozila, še posebej, ker se v ZDA že pojavljajo težnje po vstopu v vojno," pravi Ghiselli.
Čeprav je verjetnost, da Kitajska pošilja obrambne sisteme Iranu, nizka, te možnosti "ne smemo izključiti in jo je treba skrbno spremljati," je poudaril Tuvia Gering, strokovnjak za Kitajsko in Bližnji vzhod pri izraelskem Inštitutu za nacionalne varnostne študije.
Podjetje Cargolux, registrirano v Luksemburgu, ki je upravljalo lete, trdi, da njihova letala niso vstopila v iranski zračni prostor, vendar pa niso odgovorili na vprašanja o vsebini tovora.