Mondelez je težo čokolade Milka zmanjšal s 100 na 90 gramov. »Mnogi potrošniki Milko že leta kupujejo v enakem pakiranju, prepričani, da je količina enaka. A v resnici je čokolada 90 gramska, prodaja pa se po isti ali celo višji ceni,« so poudarili pri združenju potrošnikov.
Gre za pojav, znan kot skrčflacija - manj izdelka za enako ceno. Razlike v gramaturi so opazne le, če kupec primerja staro in novo embalažo. Oblikovanje pakiranja je ostalo identično, sama tablica pa je tanjša za približno milimeter.
Potrošniške organizacije kritizirajo proizvajalce, da skrčkflacijo pogosto skrivajo, trgovci pa to dodatno zakrijejo. Mondelez se brani, da deluje transparentno in da so kupce o spremembah obvestili pravočasno, poroča Tagesschau.
Ob tem strokovnjaki opozarjajo tudi na skimpflacijo. Podobno kot pri skrčfaciji gre za neopazno spremembo pri izdelku, le da v tem primeru proizvajalci spremenijo sestavine oziroma jih nadomestijo s cenejšimi in manj kvalitetnimi.