V Ingolstadtu so padec prihodkov v mestni proračun začeli beležiti že lani. Sedaj je postalo jasno, da bo proračunska luknja v prihodnje veliko večja, kot je predvidevala mestna oblast. V proračunu za prihodnje leto manjka okoli 80 milijonov evrov.
Mesto, ki ima okoli 145.000 prebivalcev, ima letni proračun težak milijardo evrov. Mestna uprava je sprva pričakovala, da bo primanjkljaj znašal 30 milijonov evrov, zdaj pa je predvideni primanjkljaj več kot dvakrat večji, kar bo imelo po besedah župana Michaela Kerna »bistvene posledice« za prihodnje načrte mesta. Znatno bodo namreč morali oklestiti porabo in se dodatno zadolžiti. Kot je povedal Kern, Ingolstadt v prihodnjem letu ponovno ne bo mogel imeti uravnoteženega proračuna.
Sopihanje avtomobilske industrije
Največje breme je izpad davka na gospodarske družbe, ki jih plačuje Audi oziroma njegov lastnik, koncern Volkswagen. Koliko denarja se v proračunu mestne hiše znajde na račun Audija, ni znano, saj Volkswagen tega ne razkriva. Poleg tega je težave Audija težko ločiti od usode njegovih dobaviteljev v okolici. Še leta 2017 je imel mestni proračun 450 milijonov evrov prihodkov iz naslova davka na gospodarske družbe, od tega okoli polovico od Audija. V prihodnjem letu mesto pričakuje le še 70 milijonov evrov.
Mesto je zaradi tega že dvignilo dajatve, ki jih plačujejo gospodinjstva, na primer davek na nepremičnine. Naslednji korak so rezi, najprej na nenujnih izdatkih, kot je podpora kulturi in društvom. Pod vse večjim vprašanjem so tudi gradbene naložbe, denimo dolgo pričakovana prenova mestnega gledališča, ki sedaj visi v zraku.
Usodna Kitajska
Ingolstadt deli usodo Audija, ki je največji delodajalec v mestu in ima tu tovarno, v kateri dela 40.000 ljudi. Nemška avtomobilska industrija pa se vse od epidemije koronavirusa ne zmore pobrati. V zadnjem letu so zmanjšali število delovnih mest za okoli 50.000, zgolj Audi pa je v Nemčiji napovedal zmanjšanje števila zaposlenih za 7500.
Glavni razlog za to je padec prodaje v ZDA in predvsem na Kitajskem, ki je bil v zadnjih dveh desetletjih motor rasti ne samo Audija, ampak tudi drugih nemških avtomobilskih koncernov. Na obeh trgih, ameriškem in kitajskem, Audi od leta 2022 beleži padec prodaje za okoli petino, a na Kitajskem proda več kot trikrat toliko avtomobilov kot v ZDA, zato je padec kitajskega trga v absolutnih številkah pomembnejši.