Nemški velikani Volkswagen, BMW in Mercedes-Benz ter ameriško-evropski velikan Stellantis, ki na področju električnih vozil s težavo tekmujejo s kitajskimi tekmeci, so zaradi bližajočega se roka zaskrbljeni.

German Chancellor Friedrich Merz makes closing remarks after touring the IAA Mobility 2025 auto show in Munich, Germany, September 9, 2025. REUTERS/Kai Pfaffenbach

Merz je na sejmu v Münchnu dejal, da je  Nemčija seveda  zavezana prehodu na e-mobilnost, a potrebuje bolj prožno evropsko regulacijo. Foto: Reuters

Merz na sejmu po poročanju francoske tiskovne agencije AFP ni odkrito kritiziral roka za ustavitev prodaje novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, o katerem so se na ravni EU dogovorili pred časom, je pa dejal, da si želi več prožnosti pri regulaciji.

Merz, ki je funkcijo prevzel maja, je dejal, da "smo seveda zavezani prehodu na e-mobilnost, a potrebujemo pametno, zanesljivo in prožno evropsko regulacijo".

Njegov politični zaveznik in prvi mož zvezne dežele Bavarske Markus Söder je bil po poročanju AFP na sejmu bolj odkrit.

"Ta prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem je napačna," je bil jasen. Po njegovi oceni EU potrebuje druge možnosti.

German Chancellor Friedrich Merz and Bavarian State Premier Markus Soeder sit inside a Qualcomm concept car at the IAA Mobility 2025 auto show in Munich, Germany, September 9, 2025. REUTERS/Angelika Warmuth

"Električna mobilnost bo dolgoročno prevladala, vendar potrebujemo bistveno več časa, da vse skupaj organiziramo v Evropi," je dejal Söder.

Nemški avtomobilski sektor je po podatkih svetovalnega podjetja Ernst&Young samo v preteklem letu izgubil več kot 50.000 delovnih mest.

Priporočamo