Na sestanku carinske uprave članom ponovno ni uspelo doseči soglasja o spremembah pravilnika o notranji organizaciji. S tem niso izpolnjeni formalni pogoji za carinski nadzor na novem prehodu, poroča Index.
Finančni minister BiH Srđan Amidžić je v Banjaluki povedal, da je odločilno vlogo pri ponovnem neuspehu odigral član odbora Zijad Krnjić.
»Na žalost, nič dobrega … Zijad Krnjić je ponovno zavrnil pravilnik in onemogočil delovanje mejnega prehoda. Po njegovem mnenju to ni prioriteta,« je dejal Amidžić. Dodal je, da je zaplet le še en dokaz, kakšna država je Bosna in Hercegovina.
Slovesnost bo, prehoda ne
Po Amidžićevih besedah bo prehod v četrtek sicer »ceremonialno odprt«, vendar dejansko ne bo deloval. Sam bi dogodek najraje odpovedal, a ga je napovedala predsednica sveta ministrov BiH Borjana Krišto, ki je na slovesnost povabila tudi hrvaškega premierja Andreja Plenkovića, ta pa je prihod že potrdil.
Po navedbah hrvaških medijev naj bi Krnjić svojo podporo spremembi pravilnika pogojeval s predhodno odločitvijo o spremembi koeficientov, po katerih se entitetama delijo prihodki od pobranega DDV. Po njegovih ocenah naj bi bila Federacija BiH pri obstoječi formuli prikrajšana za več kot 50 milijonov evrov, zato Amidžića obtožuje, da namerno blokira razpravo o tej temi.
Iz Republike Srbske se odzivajo z nasprotnimi obtožbami – da prav federacija z izsiljevanjem blokira projekt državnega pomena. Premier Federacije BiH Nermin Nikšić to zanika in trdi, da Krnjić ne zastopa stališč entitete.
»Ni treba kriviti vlade federacije. To ni njeno stališče, to je stališče tako imenovanega strokovnjaka Krnjića, ki smo ga podedovali in ga po zakonu ne moremo zamenjati, dokler mu ne poteče mandat. Sledi politiki Stranke demokratske akcije (SDA), ki deluje po načelu čim slabše, tem bolje. Najraje bi BiH popolnoma zaprli,« je kritično komentiral Nikšić.
Prehod bi razbremenil promet
Novi mejni prehod Gradiška je na hrvaški strani povezan s posodobljeno cesto, ki se vključuje na avtocesto Zagreb–Lipovac. Prek novega mostu čez Savo bodo potniki vstopali v BiH, od koder se promet nadaljuje po že zgrajeni avtocesti proti Banjaluki oziroma Doboju. Ta povezava bi bistveno razbremenila močno obremenjen obstoječi prehod v središču Gradiške.
Ko bo prehod začel delovati, bo sprva deloval v začasnem režimu. Hrvaška in BiH morata namreč še uskladiti spremembe meddržavnega sporazuma o mejnih prehodih, s katerimi bodo natančno določili obseg dovoljenega prometa. Napovedane so tudi prekategorizacije drugih prehodov, ki naj bi jih odprli za tovorni promet, še navaja Index.