Avtoceste v Nemčiji se razprostirajo na približno 13.200 kilometrih. Po podatkih zveznega ministrstva za promet jih ima polovica poškodbe. Če prištejemo sem še zvezne ceste, naj bi bila sanacija potrebna za približno 25.000 kilometrov. Še resnejša je situacija z viadukti na avtocestah – približno 5000 jih nujno potrebuje sanacijo ali pa jih je treba v celoti ponovno zgraditi. Železniško omrežje je medtem tako dotrajano, da le vsak drugi vlak prispe pravočasno.
Vlada je pred kratkim sprejela poseben sklad za infrastrukturo in varstvo podnebja, vreden 500 milijard evrov, ki se financira z novim zadolževanjem. Za tekoče proračunsko leto je ministrstvo za promet iz sklada dobilo skoraj 12 milijard evrov. Leta 2026 naj bi jih prejelo celo 21 milijard. Je pa ministra za promet presenetilo, da je finančni minister hkrati zmanjšal osnovni proračun ministrstva za promet za deset milijard evrov, na skupno 28 milijard evrov.
Manjka 15 milijard evrov
Prometni minister in opozicija sta ogorčena, ne le zaradi zmanjšanega proračuna, temveč tudi zato, ker je finančni minister s prelaganjem sredstev posredno omejil možnosti naložb. Iz posebnega sklada, ki bo krpal izpad zaradi zmanjšanja osnovnega proračuna, se lahko financirajo le sanacije mostov, ki jih ni mogoče popraviti, ne pa tudi gradnje novih mostov ali širitve avtocest.
Nemški prometni minister Schnieder ocenjuje, da ministrstvu za potrebne projekte manjka približno 15 milijard evrov za obdobje od leta 2026 do 2029. V regijah, prizadetih z ustavitvijo gradnje, je ogorčenje veliko. Zvezne dežele zahtevajo, da država financira že načrtovane projekte.
Nemčija živi onkraj zmožnosti
V poročilu o nemškem proračunu za leto 2026 sicer piše, da država živi nad svojimi zmožnostmi. Ob tem finančno ministrstvo opozarja, da zadolževanje za skoraj tretjino naložb ni primer dobre fiskalne prakse in bi lahko vodilo v dolžniško spiralo.
Kancler Merz možno rešitev vidi v vključevanju zasebnih vlagateljev v gradnjo nemške infrastrukture. Računa, da bodo z ministrstvom za promet zagnali več javno-zasebnih partnerstev.