Predstavniki mestne hiše in pristaniške uprave v Barceloni so se v četrtek dogovorili, da bodo število terminalov zmanjšali s sedmih na pet, s čimer se bo zmogljivost pristanišča za hkratno obravnavo potnikov s križark do konca desetletja zmanjšala s 37.000 na 31.000.
Uradni podatki namreč kažejo, da je Barcelona v obdobju od letošnjega januarja do maja zabeležila 21-odstotno povečanje števila postankov križark in 20-odstotno povečanje števila potnikov (na 1,2 milijona ljudi v primerjavi z enakim obdobjem v lanskem letu).
Za primerjavo: število potnikov se je v obdobju od leta 2018 do leta 2024 povečalo za skupno 20 odstotkov.
Trije terminali združeni v enega
V španskem mestu so potekali tudi protesti proti turizmu in razprave o prenatrpanosti.
»Prvič v zgodovini se omejuje rast števila križark v mestu,« je dejal župan Jaume Collboni, ko je napovedal sporazum. Povedal je, da si prizadeva za nov dogovor s pristaniškimi oblastmi za zmanjšanje števila postankov enodnevnih križark, da bi se izognili prenatrpanosti kulturnih znamenitosti, kot je bazilika Sagrada Familia.
V skladu z novim načrtom bodo trije terminali združeni v enega. Pristanišče bo dalo prednost križarkam, ki Barcelono uporabljajo kot svoje matično pristanišče za odhode in prihode, in spodbujalo turiste, da ostanejo dlje in porabijo več v mestu.
Iz pristanišča so sporočili še, da bo prenova olajšala priključitev ladij na lokalno električno omrežje, kar bo zmanjšalo emisije.
V okviru pravil Evropske unije o zmanjševanju emisij ogljika je namreč določen rok do leta 2030, da morajo morska pristanišča namestiti infrastrukturo za zagotavljanje oskrbe z električno energijo na kopnem. Večina evropskih pristanišč pri nameščanju le-te zaostaja, je pokazala nedavna študija.