Jérôme Lalande, strokovnjak za usnjene izdelke, pravi, da cveti trg rabljenih torbic, ki jih je zelo enostavno prodati. »Zaslužiti je mogoče veliko denarja,« je dejal. »Torbice so postale simbol družbenega statusa.«
Prejšnji mesec so v razstavnem salonu podjetja Houlux v manj kot 20 minutah ukradli več kot 100 torbic znamk Hermès, Dior, Louis Vuitton in Chanel, vrednih milijon evrov. Nekaj dni pozneje sta malo po polnoči v pisarne Louis Vuittona vlomila dva zamaskirana moška in odnesla torbe za več kot milijon evrov. Maja je iz butika Louis Vuitton izginilo veliko torbic po tem, ko je bil v izložbo zapeljan avtomobil – tretji tovrstni vlom v devetih mesecih.
Nakit je težje prodati
Pascal Carreau, vodja enote za organizirani kriminal, pojasnjuje: »V preteklosti so pred eksplozijo drog francoski kriminalci, zlasti pariški, izvajali oborožene rope bank, ki v sedemdesetih letih skoraj niso imele nobene zaščite.« Danes pa, pravi, »ekipe kriminalcev, ki se niso preusmerile na kibernetsko kriminaliteto, iščejo fizične predmete z vrednostjo na trgu. In vse, kar ostane, so dragulji ali luksuzni usnjeni izdelki.«
Januarja so iz skladišča LVMH izginile torbice Loewe, vredne 100.000 evrov. Lani je bil tarča tudi butik Chanel, leta 2024 pa dom vplivneže, specializirane za luksuzne torbice. Carreau dodaja, da so se ropi nakita zmanjšali na enega ali dva letno, ker ga je težje prodati, medtem ko »preprodaja poteka na spletnih mestih za prodajo rabljenega nakita. Nekatere torbice se prepeljejo v tujino in prodajo na enak način po vsej Evropi.«
Tarča je torbica
Po njegovih besedah je nakup luksuznih torbic postal množičen trend, ki presega družbene sloje: »Pred štiridesetimi leti so bile te torbe marginalne, zdaj pa je moda za luksuz veliko bolj razširjena.« Lalande opozarja, da je klasična torbica Chanel, ki je pred petimi leti stala 5.000 evrov, danes lahko ocenjena na 10.000. »Pred leti so torbo ukradli zaradi njene vsebine. Danes je tarča torba sama.«