Letalski kontrolorji so ob 4.59.42 poslali sporočilo pilotu: "All Nippon 203, nadaljujte z letom." Letalo je moralo narediti dodaten krog južno od Frankfurta, preden je pristalo ob 5.15.
Na frankfurtskem letališču namreč velja stroga prepoved nočnih vzletov in pristankov med 23. in 5. uro. Čeprav je torej letalo prispelo le nekaj sekund prezgodaj, zakon ne dopušča izjem, razen v nujnih primerih, zato niso smeli takoj pristati, vse skupaj pa je povzročilo dodatno porabo goriva, povečanje hrupa in stres za potnike in posadko, ki je bila v zraku že skoraj 14 ur.
"Več hrupa, več emisij"
Dogodek je komentiral tudi Ori Gross, pilot družbe Discover Airlines, ki je iz svojega kokpita poslušal komunikacijo med kontrolo letenja in japonskim letalom, medtem ko je čakal na vzlet proti Grčiji. V objavi na LinkedInu je ostro kritiziral togost pravil: "Ta manever ni zaščitil nočnega miru, temveč je povzročil dodaten hrup."
Poteza frankfurtskega letališča je na Redditu in drugih omrežjih sprožila burno razpravo. Nekateri so zagovarjali odločitev kontrole, češ da bi morali piloti bolje načrtovati hitrost in priletni čas. Drugi so bili ostro proti: "Več hrupa, več emisij CO₂ zaradi 18 sekund? To je absurdno in kontraproduktivno," je zapisal spletni uporabnik.
Primer pa ni osamljen. Lani je moralo letalo Eurowings EW8531 iz Alicanteja v Berlin zaradi zamude 10 sekund pristati v Hannovru, kar je pomenilo 40 minut dodatnega leta.
Pravila so pravila
Kristina Kelek, predstavnica nemške kontrole zračnega prometa, je za TAG24 potrdila, da je bila odločitev pravilna in skladna z zakonodajo. Zakon dopušča izjeme le v izrednih razmerah. Strokovnjaki, vključno s pilotom Grossom, menijo, da bi takšno situacijo lahko enostavno preprečili. S pravočasnim zmanjšanjem hitrosti na poti bi lahko uskladili prihod in se izognili neželenemu manevru.