Sodišče Evropske unije je danes razsodilo, da imajo hišni ljubljenčki v letalskem prometu enak status kot prtljaga. Če torej letalska družba izgubi ljubljenčka, jo zakoni zavezujejo k plačilu odškodnine v enaki meri, kot če bi šlo za izgubljen kovček. 

»Potnica iz Buenos Airesa je 22. oktobra 2019 v Barcelono potovala skupaj z mamo in hišnim ljubljenčkom (psom). Let je izvedla letalska družba Iberia. Zaradi svoje velikosti in teže naj bi pes potoval v prostoru za prtljago, in sicer v transporterju za hišne ljubljenčke,« o okoliščinah, ki so vodile v odškodninsko tožbo, piše v danes objavljeni razsodbi Sodišča EU. 

Pobegnil med prevozom na letalo 

Med prijavo na let potnica ni podala podpisane »izjave o interesu za dostavo na cilj«. Evropska unija je namreč podpisnica montrealske konvencije, ki določa, da je odgovornost letalskega prevoznika za prtljago omejena s fiksno zgornjo mejo. Če potnik v primeru izgube, poškodbe ali zamude želi višjo odškodnino, lahko pred poletom podpiše »izjavo o interesu za dostavo na cilj« in doplača. 

Ko so potničinega psa skupaj z drugo prtljago vozili od letališke stavbe do letala, je pobegnil neznano kam. 

Potnica je za nematerialno škodo, ki jo je utrpela ob izgubi svojega ljubljenčka, zahtevala 5000 evrov odškodnine. Iberia je privolila v plačilo odškodnine, vendar v višini, kot ji jo nalaga zakon. 

Špansko sodišče, ki je obravnavalo odškodninski zahtevek, je na Sodišče EU naslovilo vprašanje, ali pojem prtljage izključuje hišne ljubljenčke, ki potujejo s potniki. 

Sodišče v razsodbi ugotavlja, da hišni ljubljenčki niso izključeni iz pojma »prtljaga«. Čeprav se običajni pomen besede »prtljaga« nanaša na predmete, ta pojem zajema tudi hišne ljubljenčke.

»V skladu z montrealsko konvencijo letala poleg prevoza tovora opravljajo tudi prevoz oseb in prtljage. Pojem 'osebe' ustreza pojmu 'potnik', zato hišnega ljubljenčka ni mogoče šteti za 'potnika'. In če ni potnik, mora biti hišni ljubljenček prtljaga,« piše v razsodbi.

Priporočamo