Del albanske skupnosti poziva k bojkotu izdelkov te multinacionalke, saj naj bi slednja v svojo kampanjo v Severni Makedoniji vključila zgolj makedonska imena, ne pa tudi albanskih, je poročal tportal.
Pozivanje k bojkotu se je najprej pojavilo na facebook strani Don’t you 20% me, katere ime se nanaša na trditev makedonskih oblasti, da v državi živi 20 odstotkov Albancev. Albanska skupnost zatrjuje, da je podatek napačen in da v Severni Makedoniji živi 672.840 Albancev, kar je 30 odstotkov prebivalstva.
Na podlagi teh podatkov v albanski skupnosti ocenjujejo, da je aktualna oglaševalska kampanja Coca-Cole diskriminatorna in protialbanska. Kot njihove navedba povzema Slobodna Dalmacija, so na nalepkah poleg makedonskih imen le še torbeška, pri čemer gre za pripadnike turške narodne manjšine.
»Neposredna žalitev za Albance«
»V državi z dvema uradnima jezikoma in multietnično realnostjo se Coca-Cola odloči ignorirati 30 odstotkov albanskega prebivalstva! Na etiketah njihovih izdelkov so navedena le slovanska in torbeška imena, zapisana izključno v cirilici. Spletna stran in promocijske aktivnosti se izvajajo zgolj v makedonskem jeziku in v mestih, kjer so Albanci v manjšini, kot so Skopje, Gevgelija, Dojran, Štip, Strumica, Bitola. To ni le prezir do albanskega jezika, ki je uradni jezik v državi, temveč neposredna žalitev za 672.840 albanskih državljanov, ki vsakodnevno prispevajo h gospodarstvu te države kot potrošniki, delavci in podjetniki,« so zapisali v obrazložitvi pobude k bojkotu.
Aktivisti pozivajo kupce, naj ne kupujejo coca-cole v Severni Makedoniji in naj podpirajo izdelke, ki spoštujejo njihov jezik in identiteto. »Coca-cola ni več 'okus življenja', temveč okus prezira in izključenosti,« zaključujejo.